هاآرتص: نیروی هوایی اسرائیل در جنگ بعدی در برابر موشک های نقطه زن و اسکادران های پهپادی فلج خواهد شد

هاآرتص: نیروی هوایی اسرائیل در جنگ بعدی در برابر موشک های نقطه زن و اسکادران های پهپادی فلج خواهد شد
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 16:39

نیروی هوایی رژیم اسرائیل سال‌هاست که تلاش می‌کند تصویری قهرمانانه از خود به جهان معرفی کند طوری که بهترین نیروی هوایی جهان به نظر برسد، اما واقعیت کاملاً متفاوت است، چراکه انبوهی از مشکلات وجود دارد که نیروی هوایی را در جنگ‌های چندگانه بعدی به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی ضمن اشاره به مطلب فوق، به اظهارات «اسحاق بریک» فرمانده ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که در آن به مشکلات عدیده نیروی هوایی این رژیم در جنگ‌های چندگانه آینده اشاره شده است، پرداخته و نوشته که «در جنگ چند جانبه آینده، پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل یک هدف استراتژیک برای دشمن خواهد بود. موشک‌های نقطه‌زن با کلاهک‌هایی به وزن صدها کیلوگرم مواد منفجره و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین روزانه به سمت پایگاه‌های نیروی هوایی از فاصله صدها کیلومتری پرتاب می‌شوند. اسکادران‌های پهپاد روزانه روانه پایگاه های نیروی هوایی می‌شوند و به شدت به عملکرد پایگاه‌های اسرائیل و بلند شدن هواپیماها آسیب می‌رسانند».

هاآرتص افزود: «در هر پایگاه نیروی هوایی، یک گردان ذخیره وجود دارد که مسئولیت تداوم عملکردی پایگاه در طول جنگ را بر عهده دارد تا بتواند هواپیماها را بلند و روی زمین بنشاند و وظایف خود را انجام دهند. وظیفه این گردان جمع آوری ترکش از باندها در اثر انفجار موشک های دشمن، اطفاء حریق در پایگاه ها در اثر اصابت مستقیم موشک، مداوای مجروحان و انتقال آنها به بیمارستان‌ها است، اما اکنون سال‌هاست که هیچ کار سازمانی سیستماتیکی در نیروی هوایی وجود ندارد و از زمان تأسیس تیپ‌های تداوم عملکردی، ارتش اسرائیل آنها را به رسمیت نمی‌شناسد و معیارهای آنها را مشخص نکرده است که این امر باعث کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات شد و به همین دلیل این گردان‌ها نمی توانند در جنگ بعدی ماموریت خود را انجام دهند واین بدین معناست که پرواز و فرود هواپیماهای تهاجمی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد».

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، «اکثر گردان‌های تداوم عملکردی امروزه در وضعیت فرسایشی قرار دارند، حتی گردان‌هایی که هنوز نیروی انسانی دارند، تجهیزات آتش نشانی و اطفای حریق ندارد و تقریباً هیچ آمبولانسی برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها وجود ندارد. برای جمع آوری قطعات موشک از باند فرودگاه‌ها در زمان مناسب، نیروی انسانی و تجهیزات کافی وجود ندارد و هیچ سیستم رزمی یکپارچه، هیچ دستگاه آموزشی یکپارچه و هیچ روند سیستماتیک برای جذب و استخدام نیروی انسانی در گردان ها وجود ندارد. نیروی هوایی نیاز خود به ارتش را مشخص نکرده است».

«هاآرتص» نوشته که «علاوه بر این، بیشتر پایگاه‌های تسلیحاتی برای هزاران کادر و پرسنل ارتش اسرائیل حاضر در هر پایگاه نظامی، سرپناه ندارند. اگرچه نیروی هوایی ارتش اسرائیل از آمادگی خود برای نبرد بین جنگ‌ها - حملات در سوریه و غزه – می‌گوید، اما در جنگ چند جانبه‌ای در منطقه که در آن پایگاه‌های نیروی هوایی یک هدف استراتژیک برای موشک‌های دشمن خواهد بود، آماده نیست».

پربیننده ترین خبرها