اجتماع شیعیان و علمای مذاهب اسلامی در پاکستان؛ اعلام تعهد برای وحدت و مبارزه با استعمار

اجتماع شیعیان و علمای مذاهب اسلامی در پاکستان؛ اعلام تعهد برای وحدت و مبارزه با استعمار
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 22:22

رهبران ارشد احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان ضمن هشدار نسبت به توطئه استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل علیه انسجام جهان اسلام، تاکید کردند اسلام‌آباد به جای پیوستن به منازعات منطقه‌ای یا بین المللی باید نقش موثری جهت کمک به حل تنش‌ها ایفا کند.

العالم ـ آسیا

همایش سالانه شیعیان پاکستان تحت عنوان «مهدی (عج) برحق» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت علامه «سیدعارف حسین الحسینی» رهبر فقید جامعه شیعیان این کشور، امروز در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

علامه الحسینی صبح جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۶۷ (پنجم اوت ۱۹۸۸) و هنگامی که برای مراسم سخنرانی از شهر پاراچنار عازم پیشاور بود، پس از اقامه نماز صبح در یک مدرسه‌ علمیه هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

این همایش سالانه ازسوی حزب مجلس وحدت مسلمین، حزب پیشروی شیعیان پاکستان با حضور رهبران برجسته احزاب و گروه‌های اهل تسنن در محل برگزاری همایش‌های ملی در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

علامه 'جعفری' رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین و سایر رهبران ارشد این حزب، روحانیون شیعه و اهل تسنن نیز به صورت گسترده در این همایش حضور داشته و سخنرانی کردند.

صدها نفر از حامیان حزب مجلس وحدت مسلمین، فعالان سیاسی، اجتماعی و مذهبی متعلق به جامعه شیعیان از سراسر پاکستان به شهر اسلام‌آباد آمده و در این همایش شرکت کردند. شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از هرگونه سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام کردند.

محور اصلی سخنرانی‌های این همایش بزرگ، ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلام، یکپارچگی جامعه شیعه و اهل تسنن در پاکستان، هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، روشنگری علیه توطئه سازش با اسرائیل، اوضاع افغانستان، یمن، فلسطین و کشمیر بود.

سخنرانان همچنین از دولت پاکستان خواستند که نسبت به ائتلاف آمریکا و صهیونیست‌ها نیز همدستی برخی از کشورهای منطقه با استکبار جهانی هوشیار باشند.

«صاحبزاده حامد رضا» رئیس شورای اتحاد سنی و «مفتی گلزار نعیمی» رئیس جماعت اهل حرم و از شخصیت‌های تقریبی در پاکستان، حضور قدرت‌های بیگانه در منطقه را به ضرر پاکستان و همسایگان آن دانسته و بر لزوم تقویت جبهه اتحاد و یکپارچگی بلاد اسلامی علیه قدرت‌های استکباری تاکید کردند.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان سخنران اصلی اجتماع شیعیان، گفت: دولت اسلام‌آباد برای تحکیم روابط با همسایگان و سایر کشورهای اسلامی نیاز به پیروی از سیاست خارجی متوازن و موثرتری است.

پربیننده ترین خبرها