حمایت جنبش جهاد اسلامی از اعتصاب غذای دو اسیر فلسطینی

حمایت جنبش جهاد اسلامی از اعتصاب غذای دو اسیر فلسطینی
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 18:19

جنبش جهاد اسلامی به منظور حمایت از اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم اشغالگر دست به اعتصاب غذا زده اند، تظاهرات گسترده ای در غزه برگزار کرد.

العالم ـ فلسطین

رائد ریان و خلیل العواوده از صد و ده روز تاکنون فقط با آب و نمک زنده هستند. اسیران فلسطینی به منظور اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای پایان دادن به بازداشت های اداری سیاست اعتصاب غذا را در پیش گرفتند.

"خالد البطش" از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: ما دشمن را در قبال هر گونه آسیبی که متوجه سلامت و جان هر یک از دو اسیر شود، مسئول می دانیم و آن را یک ترور می دانیم که باید پاسخ داده شود.

"یوسف دلول" یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: با قدرت تمام به روی دشمن صهیونیستی خواهیم ایستاد. پیام ما و پیام تمام تظاهرکنندگان آن است که ما اسیران دلاور را تنها نخواهیم گذاشت. ما و ملت فلسطینی پشتیبان آنها هستیم.

از مجموع 5 هزار اسیر فلسطینی ، 650 نفر تحت بازداشت اداری هستند که به صورت غیرقانونی در زندان بسر می برند و مدت بازداشت آنها ممکن است تا سالهای مدیدی بدون محاکمه ادامه یابد.

"یاسر مزهر" سخنگوی موسسه مهجه القدس گفت: بازداشت اداری غیرقانونی است و با تمام قوانین بین المللی و انسانی مغایرت دارد. تعداد بازداشت شدگان اداری به 650 نفر می رسد و از جامعه جهانی می خواهیم تا به منظور آزادسازی این دسته از اسیران دشمن جنایتکار را تحت فشار بگذارند.

پربیننده ترین خبرها