اختلاف میان احزاب کرد بر سر نامزد ریاست جمهوری همچنان باقی است

پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 18:17

اختلافات شدید بین جناح‌های سیاسی عراق به ویژه کردها همچنان ادامه دارد.

العالم - عراق

حزب دموکرات بر نامزد خود ریبر احمد اصرار دارد از سوی دیگر اتحادیه میهنی کردستان به دنبال تمدید دوره دوم ریاست جمهوری برهم صالح است، به همین دلیل دو حزب در این زمینه به توافق نرسیده اند و اختلاف میان آنها ادامه دارد.

عماد باجلان، عضو حزب دموکرات کردستان به العالم گفت: اختلاف میان دو حزب کردستان همچنان باقی است، حزب دموکرات پیشنهاد داده است که احزاب کرد در پارلمان اقلیم کردستان این موضوع را حل کنند تا پارلمان تصمیم بگیرد که چه کسی شایسته نامزدی ریاست جمهوری است، حزب دموکرات منتظر پاسخ اتحادیه میهنی است اما این اتحادیه هنوز نظر خود را اعلام نکرده است، البته سایر احزاب کردستان از این پیشنهاد برای پایان دادن به اختلاف میان دو حزب استقبال کردند.

یاسین عزیز، سیاستمدار کرد در گفتگو با العالم اظهار داشت که تاکنون هیچ نشانه ای از توافق بین دو حزب مشاهده نشده است زیرا دو حزب به نامزد خود برای ریاست جمهوری اصرار دارند لذا در صورت عدول نکردن حزب دموکرات به نفع نامزد اتحادیه میهنی، دو حزب مانند سال 2018 با نامزدهای جداگانه به مجلس نمایندگان عراق برای انتخاب رئیس جمهور خواهند رفت.

برآیند نظرات اعضای دو حزب نشان می‌دهد توافقی میان آنها درباره نامزد ریاست جمهوری شکل نگرفته است، دیدار بین دو حزب در اربیل و سلیمانیه و تبادل اتهامات بین آنها فقط باعث ایجاد بن بست سیاسی شده است.

این در حالی است که شیعیان درباره نامزدی محمد الشیاع السودانی برای پست نخست وزیری توافق کردند و مستقل‌ها نام جدیدی را برای معاون رئیس جمهور از میان کردهای فیلی پیشنهاد می کنند.

پربیننده ترین خبرها