لغو مجوز 6 مدرسه فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی

لغو مجوز 6 مدرسه فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی
جمعه 7 مرداد 1401 - 15:08

رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز پنجشنبه مجوز تعدادی از مدارس فلسطینی در بیت المقدس را لغو کرد و نسبت به برنامه های درسی فلسطینیان هشدار داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی، با این ادعا که در کتاب‌های درسی مدارس، دانش آموزان علیه اشغالگران تحریک می شوند، مجوز 6 مدرسه را لغو کرد.

منابع مطبوعاتی اعلام کردند مجوز مدارس ایمان با پنج شعبه آن در شهر بیت حنینا و مدرسه دانشکده ابراهیمیه در محله الصوانه لغو شده است.

گفتنی است دروسی که بنا به ادعای وزارت آموزش رژیم صهیونیستی تحریک آمیز بوده است عبارتند از: درس هلال احمر فلسطین و کمیسیون امور اسرا و اسیران سابق (آزادگان) از کتاب آموزش ملی و اجتماعی پایه سوم مدارس ابتدایی.

وزارت امور قدس نیز به نوبه خود نسبت به تلاش اشغالگران برای تحمیل برنامه درسی رژیم صهیونیستی به مدارس فلسطینی هشدار داد.

این وزارت در بیانیه‌ عصر پنجشنبه اشاره کرد «دولت اسرائیل پس از ناکامی در متقاعد کردن مدارس، دانش‌آموزان و والدین به پذیرش برنامه درسی اسرائیل، اکنون در تلاش است آن را به زور تحمیل کند یا حداقل برنامه‌های درسی را با روایت اسرائیلی در آموزش دانش آموزان فلسطینی بگنجاند تا هویت فلسطینی را محو کند.»

وزارت امور قدس بر رد و محکومیت تمامی تلاش‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود: هر گونه تلاش برای تغییر برنامه های درسی فلسطین به منزله اعلام جنگ علیه هویت فلسطینی-عربی در مدارس فلسطینی است.

در سال 2015، شهرداری رژیم اشغالگر برنامه درسی اسرائیل را بر بسیاری از مدارس فلسطینی در قدس اشغالی تحمیل کرد.

پربیننده ترین خبرها