عشایرمنبج: درهای ما فقط به روی ارتش سوریه باز خواهد شد

عشایرمنبج: درهای ما فقط به روی ارتش سوریه باز خواهد شد
جمعه 7 مرداد 1401 - 21:17

عشایرعرب منبج به مناسبت «اعتصاب کرامت» دیروز در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه «نیروهای  دموکراتیک سوریه» جدایی‌طلب قسد، با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند  که در‌های بسته منبج تنها به روی قهرمانان شجاع ارتش عربی سوریه، حافظان این سرزمین و مدافعان ناموس باز خواهد شد.

العالم – سوريه

در این بیانیه که به امضای سران 12 عشیره عرب منبج رسیده، تاکید شده که اعتصاب دیروز «روزی مهم درتاریخ مردم و عشایرما در منبج سوریه و اقدامی جاودانه در کنار دیگر اقدامات عزتمندانه و قهرمانانه ای است مردم ما آن را ابراز کردند.

این بیانیه افزود: وقتی درهای منبج به طور کامل در برابر شبه نظامیان قسد بسته شده موضوع یک بشکه نفت دزدیده شده یا یک مشت آرد ذلت بار نیست. بلکه درها در مقابل یک باند به سرکردگی مزدورانی بسته شده که از شرایط دشوار سوء استفاده کردند. ما از آنها می خواهیم از فعالیت نزد قسد (نظامیان و غیر نظامیان ) دست بردارند تا مردم ما در منبج مشخص شوند .

این عشایر در پایان بیانیه خود گفتند: «اعتصاب امروز و بستن درهای ما تنها به روی قهرمانان شجاع ارتش عربی سوریه، حافظان سرزمین و ناموس باز خواهد شد و پشت درها منتظر مراسم شادی برای استقبال از ارتش مان و مدافعان سرزمینمان می مانند که صدای پاهایشان به گوش ما می رسد و انها محبت رهبر ما بشار حافظ اسد را در دل دارند که آنان را برای رهایی و آزادسازی ما اعزام کرده است.

دیروز مردم، فعالان و طوایف منبج دست با اعتصاب گسترده ، تمامی مغازه های خود را بستند که فعالیت تجاری شهر فلج شد و نیروهای دموکراتیک سوریه که با خود استحکامات امنیتی و نظامی آورده بودند از ترس درگیری با اهالی دچار ناامنی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها