توضیحات معاون امنیتی وزیر کشور درباره درگیری با نیروهای مرزبانی افغانستان در زهک

توضیحات معاون امنیتی وزیر کشور درباره درگیری با نیروهای مرزبانی افغانستان در زهک
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 20:00

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مرزبانی افغانستان و تیراندازی به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: این موضوع با درایت و مدیریت نیروهای مرزبانی ما پایان یافت اما نیروهای مرزبانی افغانستان باید به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید مجید میراحمدی عصر روز یکشنبه اظهار داشت: برابر گزارشات واصله روز گذشته تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

وی افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد.

دبیر شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می کنند که متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می دهند.

وی که با ایرنا گفت وگو کرده، ادامه داد: در ساعت یک و نیم بعد از ظهر یعنی بعد از یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت وتسلط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پایان می‌یابد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تأکید کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده ست تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

پربیننده ترین خبرها