تمساح سرگردان در "ریکوکش" توسط مردم محلی زنده‌گیری شد + فیلم

تمساح سرگردان در
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 09:58

تمساح سرگردانی که روز گذشته وارد روستای "ریکوکش" در جنوب سیستان و بلوچستان شده بود به همت مردم محلی زنده‌گیری و تحویل محیط‌بانی شد.

العالم - ایران

روز گذشته یک سر تمساح از گونه پوزه کوتاه ایرانی که به نام "گاندو" وارد روستای "ریکوکش" از توابع بخش "باهوکلات" شهرستان دشتیاری واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان شد.

رئیس شورای اسلامی روستای ریکوکش در این رابطه اظهار داشت: یک سر تمساح سرگردان حوالی ظهر روز گذشته وارد روستا شد و خوشبختانه بدون آنکه به آن آسیبی برسد توسط اهالی روستا زنده‌گیری و تحویل ایستگاه تحقیقاتی تمساح پوزه کوتاه ایرانی ریکوکش شد.

رحیم بخش پروار افزود: با توجه بارندگی‌های اخیر و نزدیکی روستا با رودخانه "باهوکلات" که محل زیست این گونه جانوری است، تمساح وارد روستا شده که البته پیش از این هم مورد مشابه داشته‌ایم و تاکنون در این زمینه آسیبی به مردم نرسیده و مردم هم ترسی ندارند.

وی گفت: در چند ماه اخیر نیز مردم روستا یک سر بچه تمساح که از رودخانه وارد روستا شده بود را زنده‌گیری کرده و تحویل محیط‌بانی دادند. ایستگاه تحقیقاتی تمساح پوزه کوتاه ایرانی یا به اصطلاح محلی گاندو" ریکوکش شهرستان دشتیاری اولین ایستگاه تحقیقاتی و محل نگهداری تمساح در سیستان و بلوچستان است.

تمساح

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها