پلوسی در آغاز سفر آسیایی خود وارد سنگاپور شد

پلوسی در آغاز سفر آسیایی خود وارد سنگاپور شد
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 10:54

هنوز مشخص نیست آیا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر آسیایی خود از تایوان نیز دیدار می‌کند یا خیر.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد دوشنبه وارد سنگاپور شد و سفر آسیایی خود را در حالی آغاز کرد که پرسش‌هایی در مورد توقف احتمالی او در تایوان مطرح شده است. این موضوع به تنش واشینگتن با پکن دامن زده است.
یک مقام آگاه تأیید کرد که پلوسی و هیئت او پیش از طلوع در سنگاپور فرود آمدند. او به شرط ناشناس ماندن سخن گفت زیرا مجاز به انتشار جزئیات به رسانه ها نبود.
سخنگوی وزارت خارجه سنگاپور گفت که پلوسی با حلیمه بن یعقوب، رئیس جمهور سنگاپور و لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور و تعدادی از وزرای کابینه دیدار خواهد کرد.
همچنین انتظار می‌رود که او در یک میهمانی با اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در سنگاپور شرکت کند. هیچ دسترسی رسانه ای به دیدار او وجود ندارد؛ دیداری که جزئیات آن نیز دور از دسترس رسانه ها نگاه داشته شده است.
پلوسی چند روز پیش در بیانیه ای گفت که از مالزی، کره جنوبی و ژاپن نیز بازدید خواهد کرد تا درباره تجارت، همه گیری کووید-19، تغییرات آب و هوایی، امنیت و «حکومت دموکراتیک» گفتگو کند.
او گزارش های خبری مبنی بر اینکه ممکن است از تایوان بازدید کند را تایید نکرد. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هفته گذشته در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، جو بایدن، نسبت به مداخله در امور پکن و تایوان هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها