کنعانی در پاسخ به العام مطرح کرد؛

نقش آفرینی مثبت قطر و عمان در مذاکرات هسته ای

دوشنبه 10 مرداد 1401 - 19:23

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی کشورهای منطقه در مورد موضوع هسته‌ای انگیزه‌های مثبتی دارند و در این زمینه همواره نقش آفرینی می‌کنند

العالم _ ایران / سیاسی

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار العالم مبنی بر اینکه گفته می شود قطر و عمان به شدت در زمینه مذاکرات هسته ای میان امریکا و ایران فعال شده اند ایا این مساله را تایید می کنید گفت: برخی کشورهای منطقه در مورد موضوع هسته‌ای انگیزه‌های مثبتی دارند و در این زمینه همواره نقش آفرینی می‌کنند لذا قطر و عمان علاقه‌ داشتند تا نقش مثبتی در مسائل ایفا کنند و ارتباط خوب و گسترده ای نیز با این دو کشور داریم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد تامین سوخت لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان شرایط سخت مردم لبنان هستیم که ناشی از سیاست‌های غلطی است که برخی دولت‌ها در ارتباط با این کشور در پیش گرفته‌اند.

کنعانی افزود: ما از این وضعیت متاثر و ناراحت هستیم و اگر امکان و توانی داشته باشیم به ملت و دولت لبنان در چارچوب مناسبات دوستانه و برادرانه کمک می کنیم. به عنوان کشور دوست علاقه مند هستیم تا برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور نقش سازنده ای ایفا کنیم و چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارائه شود، ایران آمادگی دارد در مورد تامین سوخت با مقامات لبنان گفت‌وگو کند.

پربیننده ترین خبرها