پیام های مقاومت، هوکشتاین را به لبنان کشاند

پیام های مقاومت، هوکشتاین را به لبنان کشاند
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 21:17

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که پیام های مقاومت به رژیم اشغالگر اسراییلی، آمریکا را وادار کرد تا آموس هوکشتاین را به لبنان بفرستد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

محققان سیاسی بر این باورند که موضع و اقدامات یکپارچه مقاومت بر قدرت مذاکره کننده لبنانی در رویارویی با آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا افزود.

محققان سیاسی اظهار داشتند که رفتن بر سر میز مذاکره مستلزم داشتن برگه های برنده است. مساله پهپادها و سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و ویدئوی منتشر شده از سوی ستاد اطلاع رسانی جنگ درخصوص مختصات کشتی های اسراییلی، این اهرم ها و برگه های برنده را در اختیار مذاکره کننده لبنانی گذاشت.

محققان تاکید کردند که موضع یکپارچه لبنان همچنین عاملی اصلی در مذاکرات بود. هوکشتاین سخنانی واحد و یکپارچه از روسای قوای سه گانه درباره خط قرمزهای لبنان دریافت کرد.

پژوهشگران سیاسی تصریح کردند که میانجیگر آمریکایی کوشید تا اینگونه وانمود کند که به تهدیدهای مقاومت و نواخته شدن طبل جنگ بی توجه است و برای این مسائل آمادگی کامل دارد تا طرف مقابل را وادار به عقب نشینی کند.

محققان تاکید کردند که تاکتیک آمریکایی ها این است که از دستیابی مقاومت به هرگونه پیروزی در صورت برآورده کردن شرط های لبنان ممانعت کنند.

کارشناسان نظامی اما بر این عقیده اند که سفر آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا به لبنان تلاشی برای ایجاد فضای مثبت دروغین است. این سفر برای یافتن راه حل نیست بلکه برای آرام کردن موقت اوضاع لبنان و سپری شدن 4 هفته است تا "اسراییل" به استخراج گاز روی بیاورد و این مساله به یک واقعیت تبدیل شود و لبنان در مقابل یک عمل انجام شده قرار بگیرد.

کارشناسان راهبردی تاکید کردند که سفر دوم هوکشتاین به لبنان پس از پیام های قدرتمند مقاومت صورت گرفت. مساله پهپادها، موضع صریح و روشن دبیر کل حزب الله لبنان و ویدئوی منتشرشده درباره مختصات کشتی های اسراییلی از جمله این پیام ها بودند.

كارشناسان نظامی اظهار داشتند که ماموریت هوکشتاین برای یافتن راه حل نیست بلکه برای ناکارآمد کردن برگه های مقاومت و اطمینان بخشی به اسراییلی هاست بویژه که رژیم صهیونیستی اینک در آستانه انتخابات است.

کارشناسان نظامی تصریح کردند: زمانی که مقاومت برای آزادی جنوب اقدام کرد، این مساله مورد توافق و اجماع لبنانی ها نبود. امروز نیز مقاومت برای دفاع از منابع و ثروت های نفتی کشور منتظر اجماع رسمی و یا مردمی نیست. مقاومت امروز طبق موضع رسمی کشور که در پیام ارسالی به دبیرکل سازمان ملل در تاریخ 2/2/2022 مشخص شده است، عمل می کند. در این پیام مناطق مورد اختلاف تعیین شده اند و در صورتی که "اسراییل" از حفاری در این مناطق دست نکشد، مقاومت موضعی در پیش خواهد گرفت که برای امریکا و "اسرییل" و تمام کسانی که طبق دیکته های آمریکایی ها در لبنان عمل می کنند، رضایت بخش نخواهد بود.

کارشناسان اظهار داشتند که ماموریت اصلی هوکشتاین آن است که تضمین هایی دریافت کند مبنی بر آنکه مقاومت دست به اقدامی میدانی علیه "اسراییل" نزند.

پربیننده ترین خبرها