گزارش العالم از مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و چند کشور

جمعه 14 مرداد 1401 - 10:33

مراسم سوگواری یادبود شهادت علی اصغر، کودک شیرخواره اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایران آغاز شد. 

العالم _ ایران

به گزارش خبرنگار العالم، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه 14 مردادماه همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در 7500 نقطه کشور و 45 کشور جهان برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.

استان ها و شهرهای مختلف ایران امروز جمعه شاهد بزرگ ترین گردهمایی کودکان شیرخوار در مراسمی است که هر سال در جمعه پیش از عاشورای ماه محرم برگزار می شود.

مادران در این روز کودکان خود را به این مراسم می برند تا یاد کودک شیرخواره امام حسین علیه السلام را زنده نگهدارند.

چندین کشور نیز امروز جمعه شاهد برگزاری مراسم کودک شیرخواره با حضور هزاران مادر است.

یکی از مادران شرکت کننده در این مراسم در تهران به خبرنگار العالم گفت: مهم ترین هدف این مراسم آگاه کردن مردم از اصول و فرهنگ عاشورای حسینی است که چگونه امام حسین همراه خانواده و یارانش از دین رسول خدا صلوات الله علیه دفاع کردند. ما مادران نیز به مراسم طفل شیرخواره آمده ایم تا در گسترش این فرهنگ سهمی داشته باشیم. ما در این مراسم فرزندان خود را بالای دست می بریم و می گوییم لبیک یا حسین. ما همواره در راه امام حسین باقی می مانیم تا فرج فرزند آن حضرت امام عصر علیه السلام فرا رسد. ما عاشق حسین و پیرو راه او هستیم.

خبرنگار العالم گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در تهران همانند دیگر شهرهای ایران، شامل برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی و عزاداری برای حضرت علی اصغر فرزند شیرخواره امام حسین علیه السلام در حادثه کربلا است.

شیرخوارگان حسینی

پربیننده ترین خبرها