دلایل گانتز از تهدید به ترور النخاله

دلایل گانتز از تهدید به ترور النخاله
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 14:33

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم اشغالگر تهدیدهای مستقیمی علیه زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی مطرح کرده و گفته است که «هیچ تضمیمی برای جان النخاله وجود ندارد و زندگی از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته است».

العالم- کشکول

گانتز در مصاحبه با شبکه «کان 11» اسرائیل مدعی شد: «همه رهبران سازمان‌های تروریستی باید نگران باشند، زیاد النخاله در راس سازمانی تروریستی قرار دارد، هیچ تضمینی برای جان وی و در امان ماندن مکانی اقامت وی وجود ندارد.»

به نظر می‌رسد اسرائیل دروغ خودش مبنی بر اینکه «گروه‌های مقاومت، تروریستی هستند و با ترور رهبران‌شان، این گروه‌ها نابود می‌شوند» را باور کرده است. واقعیتی که این رژیم درصدد سرپوش گذاشتن بر آن است، این است که مقاومت یک جنبش آزادیبخش است که در میان ملت فلسطین ریشه دوانده و با ترور رهبران آن، این جنبش نابود نمی‌شود . این حقیقت در روند تجاوزهای اسرائیل به خوبی نمود کرده است، هر زمانی‌که این رژیم فرماندهی را ترور کرده، فرماندهی مصمم‌تر و قاطع‌تر بر ادامه مسیر جهاد ظهور کرده است. اسرائیل با ترور رهبران حماس و حزب‌الله چه دستاوردی عاید کرده است؟ امروز حماس و حزب‌الله به خطری علیه موجودیت اسرائیل تبدیل شده‌اند و این رژیم قبل از ارتکاب هر نوع جنایت، باید هزاران بار آن را مورد بررسی قرار دهد.

اسرائیل تصور می‌کرد که جنبش جهاد اسلامی ضعیف‌ترین حلقه در محور مقاومت است، اما در آخرین رویارویی، جنبش ثابت کرد که یکی از قوی‌ترین حلقه‌های این محور است و شاهد آن تهدید تروریستی گانتز علیه النخاله است. اگر این تهدید بیانگر چیزی باشد، نشان‌دهنده ناتوانی ماشین جنگی اسرائیل در مقابل جوانان مومن جهاد اسلامی و عاشق شهادت است.

زمانی‌که صهیونیست‌ها شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و اسماعیل ابوشنب را ترور کردند، حماس قدرت نظامی قابل توجهی نداشت و اشغالگران در آن زمان این پیروزی را جشن گرفته بودند و امروز می‌بینیم که حماس موشک‌های بومی تولید می‌کند که تمام سرزمین‌های اشغالی را پوشش می‌دهند و زندگی شهروندان این رژیم را فلج کرده و میلیون‌ها صهیونیست را به پناهگاه‌ها فراری می‌دهد.

همین وضعیت را می‌توان در مورد ترور رهبران جهاد اسلامی به رهبری فتحی شقاقی مثال زد، زمانی که جنبش جهاد اسلامی در ابتدای راه بود و در آن زمان اسرائیل پیروزی بر جنبش را نیز جشن گرفت، اما پس از این همه سال، مبارزان جهاد اسلامی در حال بمباران تل‌آویو و فرودگاه بن گوریون هستند.

حتی به اذعان خود صهیونیست‌ها، آخرین تجاوز اسرائیل به نوار غزه هیچ دستاوردی برای این رژیم به همراه نداشت. روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» عملیات «صبح صادق» را دلیل دیگری بر شکست بزرگ این رژیم عنوان کرده و نوشته است عملیات‌های مسلحانه و خونین که اخیرا افزایش یافته، زندگی روزانه اسرائیلی‌ها در جنوب فلسطین اشغالی را مختل کرده است.

پربیننده ترین خبرها