اعتصاب کارکنان راه آهن حمل و نقل در انگلیس را فلج کرده است

اعتصاب کارکنان راه آهن حمل و نقل در انگلیس را فلج کرده است
شنبه 22 مرداد 1401 - 19:12

اعتصاب کارکنان بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی در انگلیس موجب تعطیلی و اختلال در خدمات مربوط به مسافرت‌های درون و برون شهری در این کشور شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش گاردین، اعتصاب کارکنان تقریباً ۹ شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی در انگلیس در چند ساعت گذشته موجب اختلال شدید در خدمات مربوط به مسافران قطارها و سرویس‌های حمل و نقل در این کشور شده است. کارگران این شرکت‌ها با برگزاری تحصن‌هایی خواستار افزایش حقوق در پی افزایش هزینه‌های زندگی و معیشت شده اند.

اعتصاب کارگران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل در شهرهای مختلف این کشور روز شنبه موجب اختلال در اکثر سرویس‌های درون و بیرون شهری و تعطیلی بسیاری از ایستگاه‌های قطار در بریتانیا شده است. شرکت‌های حمل و نقل پیش از این پیشنهاد ۲درصد افزایش حقوق کارکنان را داده بودند که با مخالفت روبرو شده است.

مایک ویلان دبیر کل اتحادیه کارکنان و کارگران ریلی کشور انگلیس (Aslef) گفته است افزایش حقوق پیشنهادی شرکت‌های حمل و نقل بر اساس شرایط موجود کاملاً غیرمعقول است و دولت هم کاری برای ما انجام نمی‌دهد. ما با دولتی‌ها صحبت کردیم و آنها گفتند مشکل خودتان را با کارفرماها حل کنید.

وی گفت: بسیاری از روسای شرکت‌های حمل و نقل خیلی به وضعیت کارگران اعتنایی ندارند و اکثر این افراد هیولاهایی هستند که وضعیت معیشت کارگران را درک نمی‌کنند. گفته می‌شود ۹۶درصد از کارگران و کارکنان خطوط ریلی تحت تاثیر منفی وضعیت حقوق‌های پائین قرار دارند.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای ارائه شده بیش از ۴۰هزار نفر از کارگران و کارکنان خطوط ریلی در روزهای آینده اعتصاب‌های دیگری را برگزار خواهند کرد روزهای ۱۸ و ۲۰ آگوست (۲۷ و ۲۹ مرداد ) اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها