ریاض، آزادی اسرای فلسطینی را به سازش با اسرائیل منوط کرد

ریاض، آزادی اسرای فلسطینی را به سازش با اسرائیل منوط کرد
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 16:57

منابع خبری گزارش داده اند که حماس و عربستان به تازگی تماسی در راستای تلاش‌ برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های عربستان برقرار کرده اند اما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشته است.

العالم ـ عربستان سعودی

منابع رسانه ای عربی اعلام کرده اند که حماس به تازگی تماسی با عربستان برقرار کرده اما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشته است. این تماس در چارچوب تلاش‌های حماس برای آزادی اسرای بازداشتی فلسطینی در زندان‌های عربستان برقرار شده است.

منابع خبری می گویند که حماس از پاسخ عربستان که از طریق یک میانجیگر در این کشور ارائه شد، شوکه شده است.

این منابع اعلام کردند: ریاض با ازسرگیری روابط با حماس و آزادی زندانیان این جنبش با شروطی که قبول آن برای حماس محال است، موافقت کرده است. عربستان شرط قدیمی خود را درباره لزوم قطع روابط حماس با ایران کنار گذاشته اما به جای آن قبول شروط کمیته چهارجانبه صلح بین المللی درباره فلسطین را مطرح کرده است.

منابع خبری عربی خاطرنشان کرده اند، حماس از شرط عربستان درباره لزوم تکمیل حل و فصل نزاع میان حماس و اسرائیل شوکه شده و به میانجیگر فلسطینی در عربستان مخالفت قاطع خود را با هرگونه صلح با اسرائیل یا ازسرگیری روابط با عربستان بر این مبنا اعلام کرده است.

درخواست عربستان درحالی است که رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطین را اشغال، فلسطینیان را از خانه و کاشانه و وطن شان کوچانده و به رغم قطعنامه های بین المللی با ادامه غصب املاک و سرزمین های فلسطینیان همواره در حال توسعه شهرک سازی و کوچاندن بیشتر ملت فلسطین است.

به دنبال انتشار این خبر، حالا حماس با صدور بیانیه ای پیش شرط ریاض برای برقراری ارتباط با عربستان و آزادی بازداشتی های این جنبش در زندان های عربستان را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها