۱۲ ژوئیه؛ روز شکست اسرائیل در مقابل مقاومت

۱۲ ژوئیه؛ روز شکست اسرائیل در مقابل مقاومت
دوشنبه 24 مرداد 1401 - 16:34

آزادی‌خواهان و توده‌های مقاومت اسلامی در لبنان شانزدهمین سالگرد پیروزی مبارزان حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ گرامی داشتند.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، قواعد جدید درگیری را بنا کرد و نه تنها معادلات رژیم صهیونیستی بلکه معادلات بین‌المللی در سطح منطقه را بر هم زد و این رژیم قبل از هر حماقتی علیه مقاومت، هزاران بار آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. از زمان جنگ ۲۰۰۶، اسرائیل جرات تکرار آن تجربه را ندارد و رهبران این رژیم اتفاق نظر دارند که حزب‌الله خطر بسیار بزرگی بر موجودیت آنها و رژیم اشغالگرشان است.

این پیروزی به همه جنبش‌های مقاومت منطقه انگیزه و امید بخشید و قدرت آنها را تقویت کرد و نشان داد که افسانه ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل ، توهمی بیش نیست، و لذا اسرائیل و شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی از تمام جریان‌های آزادی‌بخش و مقاوم و به‌ویژه قضیه فلسطین به‌شدت بیم دارند.

به مناسبت سالگرد این پیروزی، هواداران حزب‌الله هشتگ‌های "۱۴ آگوست روز پیروزی است"، نصر من الله" را در توییتر ایجاد کردند و این هشتگ‌ها جزو داغ‌ترین ترندها در لبنان شده است.

کاربری به نام "سَيْد صَابِر مرتَضَى" در توییتر نوشته است:‌ این فرصت را غنیمت می‌شمارد و به "امیل لحود" و "سلیم الحص" نخست‌وزیران اسبق که دو شریک مقاومت در تحقق این پیروزی الهی بودند، تبریک می‌گوید.

"ليال منصور" نیز نوشته است:‌ با وجود گذشت 16 سال، صحنه پیروزی گویی امروز در حال وقوع است و معادلات بازدارندگی، دشمن را از هرگونه تجاوز زمینی باز می‌دارد و مقاومت شریکی ندارد که حقوق لبنان و ثروت فرزندان و نسل‌هایش را حفظ کند.

"حسن علیان" فعال سیاسی و رسانه‌ای با انتشار تصویری، برجسته‌ترین دستاوردهای مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را به بازگو و خاطرنشان کرد: این پیروزی پروژه "خاورمیانه جدید" را ساقط و معادله بازدارندگی در برابر دشمن را ایجاد کرد، و همچنین حق لبنانی‌ها برای زندگی در امنیت و عزت در سرزمین خود را تضمین کرد، و دشمن شکست خود در مقابل مقاومت را پذیرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها