تجمع نیروهای ارتش ترکیه برای عملیات جدید نظامی علیه سوریه

تجمع نیروهای ارتش ترکیه برای عملیات جدید نظامی علیه سوریه
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 12:22

منابع سوری از آماده سازی نیروهای ارتش ترکیه برای آغاز عملیات جدید نظامی در خاک سوریه خبر دادند.

العالم _ سوریه

منابع سوری اعلام کردند نیروهای ارتش ترکیه از طریق بلندگوها در مساجد شهرهای مرزی مجاور شهر جرابلس در حومه حلب، به ساکنان این شهرها هشدار داده و از آنان خواسته اند در خانه های خود بمانند که به معنای زمینه سازی برای آغاز عملیات جدید نظامی در خاک سوریه است.

طبق اعلام سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، هشدارهای ارتش ترکیه با پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی آن در آسمان شهرهای مرزی در طول نوار مرزی هم زمان شده است.

ارتش ترکیه در همین حال نیروهای خود را در بیشتر مناطق موازی مرزهای استان های الحسکه، الرقه و الحلب مستقر و مزدوران تروریست خود را به منظور مقدمه سازی برای عملیات جدید که منطقه را هدف قرار می دهد، بسیج کرده است.

نیروهای ارتش ترکیه در روزهای اخیر حملات خود را به مناطق شمالی و شمال غربی اطراف استان الحسکه و نیز اطراف حلب، الرقه و الحسکه و به طور مشخص در حومه غربی الدرباسیه و مناطق بین دو شهر عامودا و الدرباسیه در حومه شمالی و شمال غربی الحسکه تشدیده کرده اند. تجاوز ارتش ترکیه به حومه ابوراسین تا حومه غربی تل تمر نیز رسیده است.

پیشتر در پی تشدید حملات نیروهای ترکیه و گلوله باران روستاهای امن در حومه شمالی رقه شامل مناطقی که تحت سیطره آنها نزدیک نوار مرزی است، شماری از مردم غیرنظامی این مناطق کشته یا زخمی شدند.

در همین حال منابع محلی به پایگاه العربی الجدید گفتند که یک کاروان نظامی ارتش ترکیه شب های سه شنبه و چهارشنبه از طریق ورودی باب السلامه در حومه شمالی حلب وارد منطقه «درع الفرات» شدند .

این منابع تاکید کردند که ده ها خودروی زرهی با تجهیزات کامل جنگی به برخی از پایگاه های ارتش ترکیه در منطقه درع الفرات وارد شدند.

این منابع که خواستند نامی از آنان برده نشود، افزودند که توپخانه ارتش ترکیه شب هنگام برخی مواضع نظامی نیروهای سوریه دموکرات، قسد را در اطراف شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب هدف قرار دادند و هم زمان دو هواپیمای شناسایی ارتش ترکیه در آسمان منطقه به پرواز درآمدند. در همین حال یک هواپیمای جنگی ترکیه نیز نزدیک مرزها گشت زنی می کرد.

این منابع تصریح کردند که حضور کاروان نظامی ترکیه و ورود آن به منطقه درع الفرات، طبق روال عادی و با هدف جابجایی نیروهای ارتش ترکیه است که در منطقه حضور دارند.

با این حال منابع وابسته به نیروهای سوریه دموکرات اعلام کردند که مسکو و واشنگتن تاکید کرده اند که قرار نیست ارتش ترکیه در شمال سوریه عملیات نظامی انجام دهد.

بسام صقر نماینده شورای دموکراتیک سوریه در آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مسکو و واشنگتن هفته گذشته اطمینان داده اند که قرار نیست ارتش ترکیه هیچ گونه عملیات نظامی در منطقه انجام دهد.

صقر افزود ما هفته گذشته در وزارت خارجه آمریکا و نیز با روس ها جلسه داشتیم و هر دو طرف این موضوع را نفی کردند که برای حمله نظامی، به ارتش ترکیه چراغ سبز نشان داده باشند.

وی تصریح کرد ما با این حال می دانیم که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ممکن است این کار را انجام دهد زیرا گاه به چنین چیزی اهمیت نمی دهد. بر همین اساس ما آماده ایم از خود دفاع کنیم. ما همچنین برای دفاع نظامی، با دولت سوریه توافق داریم.

نماینده شورای دموکراتیک سوریه ادامه داد این شورا به طور مستمر با وزارت خارجه آمریکا، پنتاگون و کنگره نشست برگزار می کند و همه آنها خواهان آن هستند که منطقه باثبات باقی بماند و ارتش ترکیه عملیاتی انجام ندهد.

بسام صقر گفت نیروهای ترکیه به حملات هواپیماهای بدون سرنشین افزوده اند با این حال خبری از حمله زمینی نیست بلکه فقط از طریق حمله هوایی اقدام می کنند. هم اکنون نیز نیروی زمینی در منطقه دیده نمی شود و حملات فقط با پهپاد صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها