سفیر ایران با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد

سفیر ایران با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 19:02

سفیر ایران در لبنان با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان لبنان در دولت پیشبرد امور دیدار و گفت و گو کرد.

العالم_لبنان

به گزارش خبرگزاری المرکزیه لبنان، «مجتبی امانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز (چهارشنبه) با «عصام شرف الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار درباره اوضاع عمومی و تحولات سیاسی لبنان و منطقه تبادل نظر کردند.

بازگشت آوارگان سوری به کشورشان یکی دیگر از محورهای گفت و گوی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان دولت پیشبرد امور لبنان بود که خبرگزاری لبنانی در این باره نوشت: پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و سفر اخیر «شرف الدین» به سوریه از دیگر موضوعاتی بود که طرفین آن‌ها را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

«محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه دوشنبه شب گذشته در دیدار با «عصام شرف الدین» وزیر امور یناهندگان دولت پیشبرد امور لبنان، راهکارهای تقویت همکاری‌ها برای بازگشت امن و آسان آوارگان سوری به وطن‌شان را بررسی کردند.

بحران سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) آغاز شد و پس از گذشت زمان کوتاهی با ظهور گروه‌های تروریستی و اعزام تروریست‌ها از بیش از یکصد کشور جهان به این کشور، بحران به یک جنگ بین‌المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد و به دنبال آن از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این کشور ۱۲ میلیون نفر آواره شدند که نزدیک به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، لبنان، اردن، مصر و برخی نیز به کشورهای اروپایی رفتند و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

شکست روز افزون تروریست‌ها در اکثر نقاط سوریه و امن شدن این کشور در سال‌های اخیر، روند بازگشت آوارگان سوری از خارج نیز سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بر اساس برآوردها نزدیک به شش میلیون آواره سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

بر اساس اعلام قبلی مقامات لبنان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره سوری در لبنان اقامت دارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها