سردار اشتری خبر داد؛

۳۰هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین

۳۰هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین
پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 17:56

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تامین امنیت زائران اربعین حسینی به کشور عراق گفت: ۳۰ هزار نیروی پلیس در مرزهای کشور برای تامین امنیت زائران مستقر می‌شوند.

العالم_ایران

سردار حسین اشتری ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش پنج تن آل عبا خادمین یگان ویژه نیروی انتظامی فراجا در اربعین حسینی به خبرنگاران گفت: از ۳۰ هزار نیروی پلیس، ۱۲ هزار مربوط به یگان های ویژه است که در مرزهای کشور مستقر می شوند.

فرمانده فراجا ادامه داد: باتوجه به درصد زائرین، تقسیم‌ نیروها انجام شده و پلیس راهور در خصوص مسائل ترافیکی، مرزبانی برای برقراری امنیت مرزها و پلیس گذرنامه آماده ارائه خدمات هستند.

وی درباره بهره‌گیری از بالگردها و پهپادهای فراجا نیز گفت: با استفاده از بالگرد و پهپادها، پایش تصویری برای تسهیل در عبور و مرور صورت خواهد گرفت.

سردار اشتری درباره گذرنامه گفت: طبق توافق با پلیس عراق گذرنامه‌هایی که از تاریخ آن‌ها تا ۶ ماه گذشته باشد، در مرزها مهر تمدید خواهد خورد؛ مهر تمدید گذرنامه برای زائرین زمینی، هوایی و دریایی است و روش آن در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص افزایش گیت‌های مرزی نیز گفت: توافقی شده که علاوه بر افزایش گیت‌ها در ایران گیت‌های مرزی در عراق هم افزایش پیدا کند.

فرمانده فراجا تاکید کرد: به تمامی زائران توصیه می‌کنم با توجه به گرمای هوا، زائران حضور در مرزها را به ساعاتی که هوا خنک‌تر است، موکول کنند.

وی درباره صدور گذر موقت نیز گفت: سال قبل از کرونا صدور گذر موقت صادر شد و امسال هم نمونه‌ها به کشور عراق ارسال شده و وزارت کشور و فرماندهی انتظامی کشور در حال پیگیری است.

مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها