ابراز نگرانی روزنامه صهیونیست از گسترش فرهنگ مقاومت در کرانه باختری

ابراز نگرانی روزنامه صهیونیست از گسترش فرهنگ مقاومت در کرانه باختری
شنبه 29 مرداد 1401 - 14:14

فرهنگ مقاومت در حالی به گفتمان مسلط در غزه تبدیل شده که یک روزنامه صهیونیست درباره گسترش این فرهنگ در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی درباره گسترش فرهنگ مقاومت در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد و نوشت: کتاب های درسی کرانه باختری پر از مطالبی است که ترور(عملیات شهادت طلبانه) و خشونت (انتفاضه) را تحریک می‌کند.

این روزنامه چاپ تل‌آویو تصریح کرد: "کتاب‌های درسی توزیع شده بین بیش از یک میلیون دانش آموز (فلسطینی) در کرانه باختری، حتی در مدارس زیر نظر سازمان ملل، پر از مطالب مرتبط با نفی هولوکاست است."

یدیعوت آحارونوت، ترغیب جهاد را از مطالب جدید درج شده در کتاب‌های درسی کرانه باختری عنوان کرد و از حذف آگاهانه پیمان سازش اسلو در کتاب‌های درسی دانش آموزان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد: حتی سازمان ملل نیز به خاطر حمایت نکردن از فلسطینیان در جریان نکبت (اخراج میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی) در کتاب‌های درسی فلسطینیان محاکمه شده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت از اینکه گروگان‌گیری سال ۱۹۷۲ در المپیک مونیخ (ورزشکاران صهیونیست توسط مبارزان فلسطینی به گروگان گرفته شدند تا رژیم صهیونیستی هزاران زندانی فلسطینی را آزاد کند) به عنوان موضوعی مثبت و به عنوان نمونه‌ای از مبارزه فلسطینیان برای احقاق حقوقشان تشریح شده، انتقاد کرد.

یدیعوت آحارونوت افزود: کتاب تاریخ پایه یازدهم فلسطینی‌ها، سلاحی را با "ستاره داوود" به تصویر می‌کشد که بر کره زمین مسلط است و به این ترتیب تسلط یهودیان بر جهان را نشان می دهد.

این روزنامه چاپ تل‌آویو تصریح کرد: در کتاب‌های فلسطینیان، یهودیان نژادپرست، دروغگو، فاسد و دشمن اسلام معرفی شده‌اند که ثروت، رسانه‌ها و سیاست جهان را برای اهداف شخصی خود تحت کنترل درآورده‌اند.

یدیعوت آحارونوت، قهرمان‌سازی از «دلال مغربی» مبارز فلسطینی که ۳۸ صهیونیست را در عملیاتی به هلاکت رساند، از دیگر مواردی عنوان کرد که در متون درسی پایه پنجم دانش آموزان فلسطینی تدریس می‌شود.

این روزنامه صهیونیست، آوردن داستان‌های شهادت‌طلبی مبارزان فلسطینی که در عملیات‌های شهادت‌طلبانه از کمربند انفجاری برای کشتن نظامیان صهیونیست استفاده می‌کنند، شوکه‌کننده عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، تلاش زیادی را برای تغییر فرهنگ مردم فلسطین و بی‌تفاوت کردن آنها به موضوع اشغالگری آغاز کرده است، اما حتی نسل جدید فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی سال ۴۸ نیز روحیه جهاد و مقاومت را فراموش نکرده و بسیاری از عملیات‌های شهادت‌طلبانه توسط آنها انجام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها