رونمایی از پهپاد جدید روسیه با قابلیت تعامل با جنگنده

رونمایی از پهپاد جدید روسیه با قابلیت تعامل با جنگنده
شنبه 29 مرداد 1401 - 21:16

شرکت صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد، دو نوع پهپاد جدید را به عنوان بخشی از سیستم شناسایی و حمله که با جنگنده‌ها کار می‌کنند، با موفقیت آزمایش کرده است.

العالم - اروپا

شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرد که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سیستم شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» دفتر مطبوعاتی شرکت کرانشتاد اعلام کرد: «پهپادهای سیریوس و اوریون به عنوان بخشی از یک سیستم شناسایی و حمله قادر به عملیات هستند. آزمایش‌ها قبلا با موفقیت انجام شده است».

بر اساس این گزارش، قابلیت تعامل با هواپیمای جنگنده مستلزم انجام عملیات شناسایی و حمله مشترک است که در آن یک پهپاد و به اهداف دریایی و زمینی حمله می‌کند. در همین حال، هواپیماهای سرنشین‌دار عمدتاً وظایف وسایل تهاجمی را برای حمله به اهداف شناسایی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهند.

قرار است تحویل انبوه پهپادهای جدید سیریوس به نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. سیریوس به دو موتور مجهز است. وزن برخاست آن افزایش یافته و می‌تواند محموله بزرگتری را حمل کند. ارتش روسیه در نبرد با اوکراین به پهپادها نیاز مبرمی دارد و از سویی دیگر ارتش آمریکا نیز اوکراین را به انواع پهپادی پیشرفته مجهز می‌کند.

چندی قبل یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی به بررسی پهپاد خاص ارتش روسیه پرداخت و نوشت، پهپاد «اوخوتنیک» روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را بسیار گیج کرده است.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در تحلیل خود نوشت، به نظر می‌رسد پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» یا «اس-۷۰» روسیه یک سلاح جدید جنگی قدرتمند برای روسیه باشد.

بر اساس این گزارش، پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» (شکارچی) تا سال ۲۰۲۳ وارد تولید انبوه می‌شود. در ماه ژوئن، این پهپاد نقطه عطفی را تکمیل کرد که به نظر می‌رسید انجام یک آزمایش موفق موشک هوا به زمین بود.

«سرگئی چمزوف» شرکت «روس‌تک» در مورد پهپاد اوخوتنیک گفت: «نمونه اولیه این پرنده سال ۲۰۲۱ عرضه شد و ما تولید انبوه و تحویل آن را به وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهیم کرد».

این وبگاه نوشت، احتمال می‌رود که اوخوتنیک با جنگنده رادارگریز «سوخو-۵۷» پرواز کند. این پهپاد حملات در عمق و ماموریت‌های بازبینی را انجام خواهد داد که به نیروی هوایی روسیه امکان می‌دهد یگان‌های رزم هوایی رادارگریز خود را چند برابر کند. حداکثر چهار فروند اوخوتنیک می‌تواند با سوخو-۵۷ پرواز کند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش های منتشر شده، اوخوتنیک در سال ۲۰۱۹ اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ فوتی انجام داد. این ماموریت قرار بود اوایل همان سال برگزار شود، اما با تاخیر مواجه شد. اوخوتنیک پهپادی بزرگ با وزن ۲۰ تن، طول ۴۶ فوت و طول بال‌های آن ۶۲ فوت است. این پهپاد ممکن است موتوری مشابه با سوخو-۵۷ داشته باشد. برد آن ۲۵۰۰ مایل و حداکثر سرعت ۶۲۱ مایل در ساعت است و می‌تواند محموله سلاح تا ۴۴۰۰ پوند حمل کند.

پربیننده ترین خبرها