ادامه بلندپروازی های ولیعهد سعودی| بن سلمان در آرزوی میزبانی از مسابقات المپیک

ادامه بلندپروازی های ولیعهد سعودی| بن سلمان در آرزوی میزبانی از مسابقات المپیک
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 19:04

شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد: عربستان سعودی با رد اتهامات مبنی بر استفاده از ورزش و رویدادهای معتبر برای بهبود چهره آسیب‌دیده خود در عرصه بین‌الملل، اعلام کرد که میزبانی از المپیک «هدف نهایی» ریاض است.

العالم_عربستان سعودی

راشاتودی در گزارش خود آورده است: شهر جده عربستان روز شنبه میزبان مبارزه «اولکساندر اوسیک» و «آنتونی جاشوآ» برای تصاحب عنوان قهرمانی سنگین‌وزن مسابقات اتحادیه جهانی بوکس بود؛ مبارزه‌ای که در نهایت با برتری اوسیک به پایان رسید.

ریاض مدعی شده که این اقدام بخشی از طرح عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد بلندپرواز این کشور در راستای بهبود شرایط اقتصادی این کشور است اما ریاض در این سال‌ها با اتهامات سوءاستفاده از ورزش با هدف منحرف کردن اذهان عمومی و جهانی از نقض‌های مکرر حقوق بشر در این کشور، روبه‌رو بوده است.

و حالا، «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» وزیر ورزش عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی ما بازی‌های آسیایی ۲۰۳۴ است که دو سال پس از میزبانی استرالیا از این رویداد در سال ۲۰۳۲، برگزار خواهد شد.

وی افزود: از بحث و تبادل نظر با کمیته بین‌المللی المپیک در مورد میزبانی از بازی‌های المپیک استقبال می‌کنیم. فکر می‌کنم عربستان ثابت کرده که می‌تواند از چنین رویدادهایی میزبانی کند. قطعا المپیک هدف نهایی ما است همین حالا هم از میزبانی آن استقبال می‌کنیم.

پس از قتل هولناک «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول، ریاض به شدت تحت فشار قرار گرفته؛ قتلی که بن‌سلمان به طور مستقیم متهم به صدور دستور آن است.

با این حال، عبدالعزیز انتقادات در مورد سوءاستفاده از ورزش را در راستای منحرف کردن اذهان عمومی، غیرواقعی خواند و گفت: در حال پیشرفت هستیم و به سمت زندگی باکیفیت‌تر و کشوری بهتر برای آینده حرکت می‌کنیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها