اختصاصی العالم | بالن جاسوسی آمریکا در شمال شرق الحسکه

سه شنبه 1 شهريور 1401 - 17:52

خبرنگار العالم گزارش داد: نیروهای آمریکایی در شمال شرق الحسکه در سوریه بالن جاسوسی هوا کردند.

العالم _ سوریه

خبرنگار شبکه العالم به نواری ویدئویی از یک بالن حرارتی دست یافته است که نیروهای آمریکایی آن را در آسمان بخش شمال شرقی استان الحسکه در سوریه به پرواز در آورده اند تا اقدامات جاسوسی خود را در منطقه تکمیل کنند.

منابع محلی سوری در حومه شمال شرقی سوریه به خبرنگار العالم گفتند اشغالگران آمریکایی به طور متناوب و گردشی بالن های حرارتی از پایگاه غیرقانونی «خراب الجیر» در حومه الیعربیه در آسمان منطقه به پرواز در می آورند.

هدف این اشغالگران انجام فعالیت های جاسوسی و زیر نظر گرفتن منطقه است تا بتوانند امنیت کامل را برای کاروان های نظامی خود در برابر هر گونه حمله ای فراهم آورند به ویژه به این علت که نظامیان آمریکایی از این منطقه برای سرقت و غارت ثروت های سوریه استفاده می کنند.

خبرنگار العالم افزود این دومین باری است که نیروهای آمریکایی از بالن حرارتی بهره می برند؛ آنان پیشتر نیز یک بالن حرارتی از پایگاه غیرقانونی در میدان «غاز کونیکو» در حومه شمالی دیر الزور به پرواز درآورده بودند.

اشغالگران آمریکایی پس از آن از چنین بالن هایی استفاده کردند که پایگاه های غیرقانونی آنها از مناطق نزدیک به ویژه در میدان غاز کونیکو هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه غیرقانونی آنان در خراب الجير در حومه شمال شرقی الحسکه نیز دو ماه پیش هدف حملات موشکی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها