قرار وثیقه برای عمران خان توسط دادگاه ضد تروریسم صادر شد

قرار وثیقه برای عمران خان توسط دادگاه ضد تروریسم صادر شد
پنج‌شنبه 3 شهريور 1401 - 13:50

بر اساس حکم یک دادگاه، نخست‌وزیر پیشین پاکستان می‌تواند دست‌کم تا 1 سپتامبر به اعتراضات سراسری خود ادامه دهد.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام حزبی گفت عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، روز پنجشنبه با اتهامات مربوط به اقدام ضد تروریسم قرار وثیقه دریافت کرد؛ موضوعی که به او اجازه می دهد اعتراضات سراسری خود را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام ادامه دهد.

حضور خان در دادگاه، آخرین تحول در ماه‌ها درگیری سیاسی است که با برکناری وی در ماه آوریل با رأی عدم اعتماد در مجلس ملی آغاز شد.

اما این ستاره پیشین کریکت از حمایت گسترده ای برخوردار است و راهپیمایی های گسترده ای را علیه تشکیلات و دولت نخست وزیر شهباز شریف برگزار می کند که به گفته او توسط "توطئه" ایالات متحده به پاکستان تحمیل شده است.

حکم دادگاه فوراً در دسترس نبود، اما فواد چودری - وزیر اطلاعات سابق و مقام ارشد حزب - گفت که خان تا 1 سپتامبر "وثیقه موقت" دریافت کرده است.

او گفت: «ما از این تصمیم راضی نیستیم. در عوض دادگاه می بایست این پرونده را ابطال می کرد.»

این بحران سیاسی در حالی رخ می دهد که مقامات برای مقابله با بارندگی های موسمی بی سابقه که بخش وسیعی از کشور را زیر آب گرفته است، تلاش می کنند.

ارقام آژانس ملی بلایای طبیعی روز پنجشنبه نشان داد که 903 نفر در سیل از ژوئن جان خود را از دست داده اند و بیش از 180 هزار نفر مجبور به ترک خانه های روستایی خود شده اند.

اقتصاد پاکستان همچنین در حال سقوط آزاد است و این کشور در معرض خطر عدم پرداخت وام های خارجی قرار دارد، مگر اینکه، طبق انتظار، صندوق بین المللی پول از سرگیری بسته کمک مالی 6 میلیارد دلاری را در هفته آینده تصویب کند.

خان و دیگر مقامات ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) از زمان از دست دادن قدرت با مجموعه ای از اتهامات مواجه شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها