روایت مسکو از حمله اسرائیل به مصیاف سوریه

روایت مسکو از حمله اسرائیل به مصیاف سوریه
شنبه 5 شهريور 1401 - 01:27

ارتش روسیه اعلام کرد که در حمله شب گذشته چهار جنگنده رژیم صهیونیستی 4 موشک کروز و 16 بمب هدایت شونده به سوی شهر مصیاف سوریه شلیک کردند.

العالم - سوریه

خبرگزاری تاس به نقل نیروهای روسیه‌ای حاضر در سوریه اعلام کرد که در حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر مصیاف در سوریه، پدافند هوایی ارتش سوریه توانست موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده شلیک شده به این شهر را رهگیری و نابود کند.

بر اساس اعلام ارتش روسیه، این حمله توسط چهار جنگنده اف-16 انجام شده و طی آن چهار موشک کروز و 16 بمب هدایت شونده به سوی شهر مصیاف شلیک شده است.

شب گذشته صدای چندین انفجار در اطراف «مصیاف» واقع در حماه شنیده شده است.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه در توضیح جزئیات این تجاوز گفت: پدافند هوایی ما حدود ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شامگاه پنجشنبه، با حمله هوایی اسرائیل که از سوی دریا به جنوب غرب استان طرطوس صورت گرفت، مقابله کرد.

وی با بیان اینکه حملات صهیونیستها همچنین اطراف شهرهای حماه و طرطوس را هدف قرار داد و بیشتر موشکهای شلیک شده هم سرنگون شد، خبر داد که در پی حملات مذکور، دو غیر نظامی زخمی شدند، خسارات مادی به بار آمد و باعث آتش‌سوزی در برخی از مناطق شد.

منابع خبری ۲۳ مرداد ماه گذشته از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس و دمشق در جنوب سوریه خبر دادند. این سامانه‌ها در پی حملات صهیونیستها فعال شده بود.

تیر ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی به شهرستان «الحمیدیه» در جنوب طرطوس حمله موشکی انجام داد. این حمله با چند موشک از فراز دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چند مرغداری در اطراف شهرستان الحمیدیه در جنوب طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

پربیننده ترین خبرها