ممانعت رژیم صهیونیستی از مصاحبه خلیل العواده با شبکه العالم

يکشنبه 6 شهريور 1401 - 09:51

مسئولان بیمارستان اساف هاروویه از مصاحبه با خلیل العواوده اسیر فلسطینی جلوگیری کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات بیمارستان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی که در آن اسیر فلسطینی عواوده بستری است، مانع از مصاحبه این فلسطینی با شبکه العالم شدند.

این اسیر فلسطینی برای 169امین روز متوالی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بود.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خلیل عواوده را در دسامبر 2021 بدون هیچ اتهامی بازداشت کردند و این درحالی است وی پیش از این چندین بار توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حکمی فوری را پیرامون تعلیق بازداشت اداری «خلیل محمد عواوده» اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده است، صادر کرد.

در همین حال، رئیس باشگاه اسرای فلسطینی گفت: ما در خصوص حکم تعلیق بازداشت اداری خلیل عواوده تردید داریم و این امر به معنای توقف بازداشت وی نیست.

وکیل خلیل عواوده هم خبر داد که اعتصاب غذای عواوده متوقف نخواهد شد چرا که وی خواستار آزادی خود است نه تعلیق بازداشت.

گفتنی است این اسیر فلسطینی وضعیت بسیار خطرناکی دارد و هم اکنون در یکی از بیمارستان های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بستری است.

به رغم اینکه آزادی «العواوده» جزو بندهای توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه بین مقاومت و رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های ۳ روزه اخیر بود، تا این لحظه طرف صهیونیستی حاضر به آزادی او نشده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها