گزارش خبرنگار العالم از غزه قبل از شروع سال تحصیلی؛ توان خرید مردم بسیار پایین است

گزارش خبرنگار العالم از غزه قبل از شروع سال تحصیلی؛ توان خرید مردم بسیار پایین است
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 22:38

دانش‌آموزان نوار غزه در شرایطی که در محاصره و زیر حملات متجاوزان هستند به استقبال سال تحصیلی جدید می روند این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فشارهای اقتصادی از رفتن به بازارها برای خرید لوازم مدرسه خودداری کرده‌اند.

العالم فلسطین

خبرنگار العالم در غزه گزارش داد: پیش از محاصره باریکه غزه، شب بازگشایی مدارس مانند شب عید بود، اما امروز تقریباً یک روز عادی است زیرا حملات و محاصره اشغالگران صهیونیست جیب شهروندان را خالی کرده به گونه ای که برخی خانواده ها امسال به استفاده از لباس ها و لوازم التحریر کهنه مجبور شدند.

یک شهروند فلسطینی به شبکه العالم گفت: وضعیت غزه به دلیل محاصره بد است، سال به سال به دلیل نبود فرصت‌های شغلی و جنگ وضعیت اقتصادی بدتر می شود، بیشتر مردم امسال برای فرزندانشان لباس و کیف مدرسه نخریدند و از کیف‌ها و لباس‌های کهنه‌شان استفاده می‌کنند.

یک خانم فلسطینی گفت: نیمی از رهگذران بازار تماشاچیانی هستند که چیزی نمی خرند، قیمت ها را می پرسند و با شنیدن قیمت فقط تماشا می کنند، به خدا من افرادی را می شناسم که ماهیانه هیچ درامدی ندارند.

تعداد زیادی از مغازه داران غزه خسارات سنگینی دیدند و مجبور شدند مغازه های خود را ببندند، برخی دیگر برای پرداخت بدهی، کالاهای خود را با پایینترین قیمت ها می فروشند و حتی این قیمت ها جوابگوی شهروندان نیست

حملات مکرر به نوار غزه، کتابخانه‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های خیاطی را ویران کرده، یک دهه پیش کارگران نوار غزه لباس مدرسه تولید می‌کرد و امروز محاصره و حملات موجب شده ، این وسایل با قیمت بالایی وارد شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها