هراس آمریکا از تشدید تنش در سوریه

هراس آمریکا از تشدید تنش در سوریه
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 22:58

ناظران اقدام آمریکا را در پایان دادن به تنش در سوریه نشان هراس واشنگتن می دانند زیرا می دانند که تنش ضد مقاومت مردمی در سوریه به نفع آنان نیست.

العالم _ سوریه

ناظران پایان یافتن تنشی را که در خطوط تماس بین مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن و مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکرت، قسد به وجود آمده بود، نشان هراس آمریکا می دانند و می گویند مقامات آمریکایی دیدند که تنش ضد مقاومت مردمی در دیر الزور و التنف به نفع آنان نیست.

هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی که به طور غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند، جزو حقوق ملت سوریه است و اگر آمریکا به ایجاد تنش ادامه دهد، متوجه خواهد شد که گشتی های نظامی اش در امان نخواهند بود.

نگرانی آمریکا از این موضوع به خوبی آشکار بود چرا که بالگردها و پهپادهای آن به طور گسترده در آسمان الحسکه و دیر الزور به پرواز درآمدند.

نظامیان آمریکایی در همین حال بالن های حرارتی را برای نظارت و تجسس به پرواز درآوردند. آنها هم زمان از قسد خواستند تا مواضع خود را در امتداد جبهه شرقی رود فرات تقویت کنند تا مانع نفوذ نیروهای مقاومت به منطقه شوند.

هدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکایی ها در عمق خاک تحت اشغال آنها در سوریه با موشک، پیام آشکاری به آمریکا بود به گونه ای که از ترس هرگونه تنش اضافی احتمالی، هم در سوریه و هم در عراق حالت فوق العاده اعلام کرد و نیروهایش را به حال آماده باش درآورد.

به گفته ناظران، آمریکا علاوه بر این از اقدام تنش زای اسرائیل نیز بهره برد زیرا به نظر می رسد یکی از مهم ترین علل تجاوز اسرائیل به مصیاف در سوریه، رساندن این تهدید آمریکا بود که اگر نیروهایش در سوریه هدف قرار گیرند، جنگ در همه جبهه ها شعله ور خواهد شد و در نتیجه فشار آورد تا در مقابل پایان دادن به تنش ضد مقاومت مردمی، تنش ها ضد نیروهایش نیز به پایان برسد.

بر همین اساس پس از رد و بدل شدن موشک پرانی ها و گلوله باران ها بین مقاومت مردمی سوریه و آمریکا، آرامش به منطقه بازگشت و با این حال آمریکا به شدت نگران است که مبادا تنش ضد آن افزایش یابد به ویژه در سایه آنچه از نشست سه جانبه در تهران بیرون آمد که بر ضرورت خروج آمریکا از سوریه تاکید کرد.

این در حالی است که مقاومت مردمی ضد حضور غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی کاملا قانونی است زیرا آنان علاوه بر غارت و چپاول ثروت های سوریه از جمله نفت و گندم این کشور، به طور عمد تلاش می کنند بر مشکلات مردم سوریه بیافزایند.

با این حال ادامه مقاومت مردمی سوریه و ادامه حملات مشترک روسیه و سوریه به منطقه البادیه و نیز حملات گروه موسوم به ارتش انقلابیون سوریه، نیروهای آمریکایی را وادار به خروج از سوریه خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها