رژیم اشغالگر در آستانه جنون

رژیم اشغالگر در آستانه جنون
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 11:10

عملیات فلسطینی ها خواب اشغالگران را برهم زد، عملیات قهرمانانه دره اردن، شکست سیاست رژیم اشغالگر صهیونیستی را در متوقف کردن مقاومت ثابت می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

متخصصان رسانه بر این باورند که تحول مثبت جاری در کرانه باختری که یکی از درخشان ترین دستاوردهایش «وحدت میدان‌ها» بود، با اجرای عملیات دره اردن به اوج خود رسید. تا آخرین تصویر برنامه های شوم رژیم صهیونیستی برای کرانه باختری را پایین بکشد. اشغالگران پس از توافق اسلو، بنا داشتند کرانه باختری را بدون پرداخت هیچ هزینه ای کنترل کنند و در حالت اشغال نگه دارند.

اصحاب رسانه‌ می‌گویند آخرین تلاش‌ها پیشنهاد نفتالی بنت با عنوان «کاهش درگیری» بود.

وی که تنها ۶ کرسی در کنست دارد، در مقام نخست‌وزیر پس از شکست راه‌حل های اقتصادی این پیشنهاد را به عنوان یک ایده ناب مطرح کرد و با عزم راسخ از آن حمایت نمود و به تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین با ارائه برخی امکانات و تسهیلات پرداخت.

آنها می افزایند که با اوج گرفتن عملیات‌ها در کرانه باختری، تشکیل گردان های مبارزه، مقاومت را متحد کرد و توانستند با ایجاد نقطه مشترک درگیری با دشمن خود را تقویت کنند و گسترش یابند. اصحاب رسانه‌ خاطرنشان ‌کردند فرزندان ملت فلسطین مشاهده کرده‌اند که تلاش رژیم صهیونیستی برای ساختن یک اقتدار ساختگی تحت عنوان اشغال، شهرک‌سازی، بلعیدن زمین‌ها و ... جملگی نشان می‌دهد که در مقابله با این دشمن فقط یک مدل و راه کارآمد وجود دارد که همان «مقاومت» است.

به نوبه خود، محققان در امور خاورمیانه معتقدند که مقاومت فلسطین اخیراً شیوه های متعددی دارد که یکی از آن ها، «مقاومت مردمی» است. پژوهشگران خاطرنشان می‌کنند که به نقل از رسانه‌های رژیم اشغالگر آنچه در مورد عملیات دره اردن نگران کننده است، این نکته است که وضعیت مبارزه مردمی در کرانه باختری اشغالی از سنگ و کوکتل مولوتف به سمت عملیات برنامه‌ریزی شده مردمی رفته است.

در رسانه های رژیم اشغالگر اعلام شد که یک پدر، پسر و برادرزاده، برای این عملیات برنامه ریزی کردند. پس این عملیات خانوادگی که با اسلحه، خانواده، وطن و برنامه ریزی عملیاتی هم پیوند خورده است، یک روند اتفاقی و تصادفی نیست. آنها وقتی متوجه می شوند این اتوبوس حاوی شهرک نشینانی است که سربازان ارتش رژیم اشغالگر هستند، بلکه متعلق به یگان ویژه هستند که بیشترین آزار و اذیت را برای فلسطینی ها ایجاد می کنند، تصمیم به اجرای عملیات گرفتند.

آنها افزودند که این عملیات از نظر اشغالگران در همه ابعاد آنقدر عمیق است که روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک افسر صهیونیست پیرامون این عملیات نوشت: رژیم صهیونیستی از اسفندماه تاکنون شکست خورده است، زیرا هربار که خواسته است موجی از مبارزات مردمی و تشکیلاتی را در هم شکند، با شیرهای تنها مواجه می شود. نکته مهم بعدی این است که تعداد این شیرهای تنها در حال افزایش است و عملیات های مردمی هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت رو به افزایش است.

رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز بر این باورند ویژگی متمایز عملیات دره اردن از سایر عملیات ها، اجراشدن در منطقه‌ خط قرمز رژیم صهیونیستی است. به ویژه این که شرق کرانه باختری و دره اردن، همواره به عنوان منطقه ای دارای آرامش بیشتر در نظر گرفته می شود.

آنها می افزایند که این عملیات همزمان با نبرد برای وحدت میدان ها انجام می شود که غزه می خواست وحدت میادین سرزمین فلسطین را بر دشمن خود تحمیل کند. آنها در ادامه خاطرنشان کردند: این کلام که فلسطینی ها می‌خواهند از این عملیات‌های قهرمانانه الگوبرداری و تقلید کنند، گفته درستی است، زیرا مردم فلسطین، با شنیدن جنایات اشغالگران علیه فلسطینی ها در قدس، جنین، نابلس و غزه، به پا می خیزند و این درست همان چیزی است که دشمن صهیونیستی را به مرز جنون می رساند؛ چراکه ملت فلسطین در تمام میدان ها حاضر است.

پربیننده ترین خبرها