گزارش خبرنگار العالم از آخرین وضعیت گذرگاه های مرزی ایران و عراق

جمعه 18 شهريور 1401 - 13:42

خبرنگار شبکه خبری العالم حاضر در پایانه مرزی مهران گفت علت بسته شدن مرزهای ایران و عراق به دلیل عدم آمادگی طرف عراقی در تامین خدمات به زوار اربعین است.

العالم – ایران

خبرنگار شبکه خبری العالم تصریح کرد که جاده‌های شهر مرزی مهران مملو از صدها خودرو زوار است که از اقصی نقاط ایران آمده اند.

خبرنگار شبکه خبری العالم ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته مرکزی اربعین در ایران، همه جاده های منتهی به مرز مهران بسته شده و این کمیته از مردم ایران خواسته که به گذرگاههای ششگانه مرزی ایران و عراق نروند.

وی خاطر نشان کرد: بنا به درخواست کمیته مرکزی اربعین در ایران، به منظور حفظ امنیت و سلامت زوار، تمامی گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد و فقط به افرادی که در زمان حاضر در گذرگاهها هستند، اجازه سفر به عراق داده خواهد شد.

خبرنگار گفت که کمیته مرکزی اربعین در ایران از زوار ایرانی که به شهر مهران می آیند خواست به دلیل عدم آمادگی طرف عراقی، عدم ارائه خدمات به زوار و گرمای شدید هوا به خانه های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه ده هزار زائر ایرانی گرما زده شده اند، افزود که گذرگاه مرزی مهران روز گذشته پذیرای حدود یکصد و ده هزار زائر و گذرگاه شلمچه و چذابه پذیرای یکصد و چهل هزار نفر بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها