حزب الله: دخالت سفارتخانه ها انتخاب ریاست جمهوری لبنان را پیچیده تر می کند

حزب الله: دخالت سفارتخانه ها انتخاب ریاست جمهوری لبنان را پیچیده تر می کند
يکشنبه 3 مهر 1401 - 16:37

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: دخالت سفارتخانه های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان یک نشانه شوم است که این روند را پیچیده تر و دشوارتر می کند.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش شبکه المنار، شیخ نبیل قاووق روز یکشنبه افزود: تشکیل دولت جدید با اختیارات کامل یک ضرورت است و بدون آن، بحران های موجود حل و فصل نمی شود.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد تشکیل دولت خواهیم بود و این اقدام فضای مثبتی را در کشور حکمفرما خواهد کرد که تقویت کننده اقدامات بعدی برای خروج از بحران ها است.

قاووق گفت: بحران لبنان روز به روز وخیم تر می شود و سرعت فروپاشی افزایش یافته است و با این حال، طرف ها و جریان هایی در داخل و خارج لبنان نمی خواهند اوضاع کشور بهبود یابد و از بحران ها خارج شود بلکه می خواهند از دردها و رنج های ملت لبنان برای دستیابی به اهداف سیاسی خود بهره برداری کنند.

وی بیان کرد: اگر مقاومت نبود اکنون رژیم صهیونیستی و هم پیمان هایش نفت و گاز استخراج کرده بودند و منتظر کسی نمی ماندند و هیچ کسی به فکر لبنان، حقوق و منابعش نبود.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: معادله مقاومت موفق شد و توانست موضع مذاکره کننده لبنانی را تقویت کند و لبنان در را مسیر پیروزی جدیدی قرار داد.

قاووق افزود: اولویت حزب الله تلاش برای دستیابی به راه حل های موفق و ملموس برای کاهش رنج های ملت لبنان است و امیدواریم لبنان در آینده نزدیک شاهد برون رفت از مشکلات تصویب بودجه، تشکیل دولت، ترسیم مرزهای دریایی و تامین برق باشد.

پربیننده ترین خبرها