سیلویو برلوسکونی پس از محکومیت مالیاتی بار دیگر به سنای ایتالیا راه یافت

سیلویو برلوسکونی پس از محکومیت مالیاتی بار دیگر به سنای ایتالیا راه یافت
سه شنبه 5 مهر 1401 - 12:06

برلوسکونی 86 ساله 3 بار نخست‌وزیر ایتالیا بوده و به تازگی دوران محکومیت مالیاتی را به پایان رسانده است.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، سیلویو برلوسکونی - نخست‌وزیر پیشین ایتالیا - درست در زمان جشن تولد 86 سالگی‌اش در حال بازگشت به پارلمان به عنوان یک سناتور است؛ آن هم در شرایطی که حدود یک دهه از محرومیت او از تصدی منصب دولتی به دلیل محکومیت به کلاهبرداری مالیاتی می‌گذرد.

برلوسکونی که بازگشت های شخصی خود را به مدت سه دهه به یکی از ویژگی های بارز عرصه سیاست در ایتالیا بدل کرده است، با کسب بیش از 50 درصد آرا روز یکشنبه در شهر شمالی مونزا، جایی که او همچنین صاحب یک تیم فوتبال است، بار دیگر به مجلس علیای ایتالیا راه یافت. تیم فوتبال او نیز به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است.

در حالی که به طور کلی حزب او در مقایسه با انتخابات عمومی 2018 موقعیت خود را از دست داد، بهتر از حد انتظار عمل کرد و به همین دلیل پیروزی برلوسکونی یک تحول مهم محسوب می شود.

ماسیمیلیانو پاناراری، تحلیلگر سیاسی در دانشگاه مرکاتوروم رم در این خصوص گفت: «بازپس گرفتن کرسی در سنا نوعی انتقام شخصی برای برلوسکونی است آن هم پس از تمام مشکلات قضایی که با آنها مواجه شد.»

در سال 2013، سنا برلوسکونی را به دلیل محکومیت کلاهبرداری مالیاتی مرتبط با تجارت رسانه‌ای‌اش اخراج کرد و او به مدت شش سال از سمت‌های دولتی محروم شد. پس از گذراندن محکومیت به خدمات اجتماعی، دادگاه حکم داد که او می تواند یک بار دیگر منصب دولتی داشته باشد و او در سال 2019 کرسی پارلمان اروپا را به دست آورد.

سومین و آخرین دوره نخست وزیری او در سال 2011 به طور ناگهانی به پایان رسید، زمانی که بازارهای مالی اطمینان نداشتند که این میلیاردر رسانه ای بزرگ بتواند امور مالی ایتالیا را در طول بحران بدهی اروپا مدیریت کند.

حزب راست میانه برلوسکونی که پیشگام سیاست پوپولیستی در ایتالیا در دهه 1990 بود، در رأی گیری روز یکشنبه، که با برتری متحد او جورجا ملونی به پایان رسید، کمی بیش از 8 درصد از آرا را به دست آورد. ملونی اکنون برای رهبری نخستین دولت راست افراطی ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم آماده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها