گزارش خبرنگار العالم از ناامنی اسفناک در مناطق تحت اشغال "قسد"

گزارش خبرنگار العالم از ناامنی اسفناک در مناطق تحت اشغال
جمعه 8 مهر 1401 - 11:00

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد که با توجه به وقوع حوادث عجیب در مناطق تحت اشغال قسد، - که از اساس دچار ناامنی و بی ثباتی است – اوضاع در این مناطق پیوسته وخیم و وخیم تر می شود.

العالم - سوریه

احمد شمس الدین، خبرنگار العالم در سوریه در گزارش خود با اشاره به موضوع ناامنی در مناطق تحت سیطره قسد، خاطرنشان کرد که همزمان فعالیت باندهای سرقت و خلاف در این مناطق افزایش یافته و شاهد افزایش هر چه بیشتر قتل شهروندان عادی هستیم. روزی نیست که شاهد وقوع اتفاقاتی از این دست در این مناطق نباشیم. اما نکته ای که اکنون باید مد نظر قرار بگیرد این است که در چنین وضعیتی، سرنوشت این مناطق چه خواهد شد.

وی افزود که اهالی شهرک الحصان واقع در حومه شمال غربی دیر الزور با پدیده جدیدی رو به رو هستند؛ به این ترتیب که یک گروه مسلح – که تصور می شود به شبه نظامیان قسد وابسته باشند – با حمله به منزل یکی از مهاجران اهل حلب به نام "صالح الصالح" فرزند ده ساله او را به همراه 7 هزار دلار ربودند. اما کار به همین جا ختم نمی شود زیرا این گروه در تماسی با خانواده این کودک، در ازای آزادی او باجی به مبلغ 50 هزار دلار درخواست کرده اند.

اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که مظنون اصلی این آدم ربایی، شبه نظامیان قسد هستند زیرا تنها این گروه قادر به تردد شبانه در این منطقه هستند.

علاوه بر این، پست های ایست و بازرسی قسد همه جا بین روستاها و شهرک ها به چشم می خورند و شگرد به کار رفته در این حمله، شباهت کاملی به حملات روزانه قسد در این مناطق دارد.

اهالی حومه دیر الزور گفته اند که این اتفاق ها به هیچ وجه قابل قبول نیستند و پیگیری آنها تا زمان شناسایی عاملان و مجرمان و آزادی هر چه سریع تر این کودک ادامه دارد.

گفتنی است مناطق تحت اشغال قسد هر از گاهی شاهد حوادثی از قبیل تخریب و سرقت و باج خواهی است که تازه ترین آن در شهرک های "الحریجیه" و "رویشد" در شمال دیر الزور رخ داده است؛ به تازگی یک گروه مسلح اقدام به سرقت خودروی یکی از شهروندان کرده اند.

پربیننده ترین خبرها