کشف یک گور دسته جمعی در شهر سرت لیبی

کشف یک گور دسته جمعی در شهر سرت لیبی
يکشنبه 10 مهر 1401 - 20:32

«ستاد جستجو و شناسایی مفقودین »  لیبی امروز یکشنبه از خارج کردن  42 جسد ناشناس از یک گور دسته جمعی در شهر سرت در شرق لیبی خبر داد.

العالم - لیبی

شناسایی این گور ادامه کشف گورهای دسته جمعی در این شهر است؛ این ستاد دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعیه‌ای مبنی بر وجود قبرستان در داخل یک مدرسه به دادستانی رسیده و تیم‌های تفتیش ۴۲ جسد ناشناس را از زیر خاک بیرون آورده و به بیمارستان شهر منتقل کردند

بر اساس بیانیه ستاد، اجساد ناشناس پس از نمونه برداری با هدف شناسایی صاحبان آنها دوباره دفن شدند.

حفاری گورهای دسته جمعی در شهر سرت (450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت) تحت کنترل دولت اسلامی که سال های 2015 تا 2016 پایگاه مستحکم آنان بود، ادامه دارد.

دسامبر 2018، پس از 3 سال از انتشار ویدئویی از دولت اسلامی که نشان می داد نیروهایش حداقل 28 نفر را که به گفته آنان مسیحیان اتیوپیایی بودند را اعدام می کنند، یک گور دسته جمعی در نزدیکی سرت پیدا شد که حاوی بقایای 34 مسیحی اتیوپیایی بود

اوایل ماه اگوست ، 56 نفر از 320 عضو این سازمان برای اولین بار در دادگاه مصراته (200 کیلومتری شرق طرابلس) به اتهام مشارکت و پیوستن به یک سازمان تروریستی محاکمه شدند.

اعضای این گروه که حدود چند هزار تخمین زده می شود، ژوئن 2015 کنترل شهر سرت را به دست گرفت و از اختلافات و هرج و مرج امنیتی لیبی از زمان سقوط معمر قذافی در سال 2011 سوء استفاده کرد.

عناصر این گروه ماه ها با استفاده از تاکتیک های چریکی شهری، سپر انسانی و مین گذاری از شهر دفاع کردند.

درگیری ها برای بازپس گرفتن سرت به کشته شدن بیش از 700 نفر از نیروهای وابسته به دولت طرابلس در آن زمان و زخمی شدن بیش از 3000 نفر منجر شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها