حملات سنگین توپخانه‌ای ترکیه به خطوط تماس در الرقه، الحسکه و حلب

حملات سنگین توپخانه‌ای ترکیه به خطوط تماس در الرقه، الحسکه و حلب
چهارشنبه 13 مهر 1401 - 14:43

ارتش ترکیه دامنه حملات نظامی خود علیه مناطق مسکونی در شمال سوریه را تشدید کرده و در این راستا، محله‌های بلدتا حربل و الصوغانیه در حومه حلب را برای دومین روز متوالی هدف حملات توپخانه‌ای شدید قرار داده که در نتیجه آن، تلفات زیادی به اموال شهروندان وارد شده است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، روزنامه الوطن سوریه نوشت: توپخانه‌های ترکیه و تسلیحات سنگین آن همچنان روستاها و مزارعی را در حومه‌های غربی و شرقی عین‌العرب هدف قرار می‌دهد که طبق گفته منابع محلی در عین‌العرب، این حملات باعث کوچ گروهی ساکنان این مناطق شده است.

منابع محلی در منبج اعلام کردند که ارتش ترکیه با پشتیبانی گروه‌های مسلح برای دومین روز متوالی روستاهای العسلیه، الصیاده، الدندلیه و الفارات واقع در شمال غرب منبج در نزدیکی خطوط تماس و همچنین شهرک شمالی المحسنلی را از پایگاه نظامی خود واقع روستای الیاشلی در شمال منبج هدف جنگنده‌هایش قرار داده است که در پی آن، ۳ نفر از ساکنان جان‌شان را از دست داده‌اند. منابع مذکور خاطرنشان کرده‌اند که در جریان درگیری‌ها میان گروه موسوم به "شورای نظامی منبج"- وابسته به قسد- و گروه‌های مسلح که تلاش می‌کردند به جبهه‌های الدندنیه و الصیاده در شمال غربی منبج نفوذ کنند، تعدادی کشته و زخمی شدند.

در حومه شمالی الرقه نیز روستاهای ناحیه شمالی عین عیسی نیز در تیررس هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه قرار داشت.

حومه تل تمر در الحسکه نیز شاهد عملیات نظامی ارتش ترکیه بود و توپخانه‌های آن در حومه شرقی راس العین روستاهای واقع در حومه شمال غربی الحسکه را که تحت کنترل قسد است، هدف قرار دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها