فرمانده انتظامی کردستان:

۸۷ قبضه سلاح در اغتشاشات اخیر در کردستان کشف شد

۸۷ قبضه سلاح در اغتشاشات اخیر در کردستان کشف شد
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 15:14

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در اغتشاشات اخیر در استان ۸۷ قبضه سلاح، ۱۰۰ فشنگ جنگی و ۹۰۶ دستگاه شوکر از افراد سودجو و اغتشاشگر کشف و ضبط شده است.

العالم - ایران

سردار علی آزادی روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در جریان اغتشاشات اخیر در کردستان، ۶۸ فقره کوکتل مولوتوف، پنج کپسول آتش‌زا، سه دستگاه اسپری اشک آور و انواع و اقسام سلاح سرد از اغتشاشگران کشف شد.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر در استان با ایثارگری نیروهای نظامی و همکاری دستگاه‌های مرتبط به خوبی مدیریت شد، اضافه کرد: نیروی انتظامی و یگان ویژه در جریان وقایع اخیر با خویشتن‌داری بسیار خوب عمل کرد و این مهم جای تقدیر است.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه به عملکرد یکسال اخیر این نیرو در استان پرداخت و افزود: در یکسال گذشته، آمار سرقت پنج درصد کاهش داشته ولی این آمار در ۶ ماهه اول امسال ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

سردار آزادی ۴۲ درصد سرقت ها را مربوط به سنندج اعلام کرد و ادامه داد: در یکسال اخیر، یک تُن و ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کردستان کشف شد.

وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در یکسال گذشته را ۴۲۹ میلیارد تومان و طی نیمه نخست امسال ۲۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در نیمه اول امسال میزان وقوع جرایم سایبری ۲۹ درصد افزایش یافت که ۹۷ درصد آن منجر به کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان، پلیس را خادم مردم و از خود مردم دانست و ادامه داد: قاچاقچیان و افراد سودجو دنبال ایجاد ناامنی در استان هستند اما با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی موفق به این کار نخواهند شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان نیز در این نشست گزارشی از تلاش های همکاران تحت امر خود در یک سال گذشته ارایه کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها