روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد

روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد
جمعه 15 مهر 1401 - 00:23

وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه سفیر روسیه را برای توضیح درخصوص حمایت نظامی تکنولوژیک پاریس از اوکراین احضار کرد.

العالم - اروپا

در بیانیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است که پیر لووی سفیر فرانسه به این وزارتخانه فراخوانده شده و الکساندر گروشکو معاون وزیر امورخارجه ارزیابی کلیدی از حمایت نظامی تکنولوژیک به اوکراین از سوی فرانسه و دیگر کشورهای غربی را به وی ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است: طرف روسی به تهدیدات ناشی از افزایش واردات سلاح و مهمات حکومت کی‌یف و تشدید برنامه آموزشی ارتش اوکراین اشاره کرده است.

روسیه اعلام کرد که در این احضار به صورت ویژه بر این موضوع تمرکز شد که این خط با تاکید مقامات پاریس درخصوص حل مسالمت‌آمیز در اوکراین تناقض دارد.

این دومین باری است که سفیر فرانسه در مسکو احضار می شود.

لووی اردیبهشت ماه نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد تا مراتب اعتراض مسکو به اقدام پاریس مبنی بر اخراج دیپلمات های روس از فرانسه را دریافت کند.

فرانسه اوایل ماه آوریل حدود ۳۰ دیپلمات روس را با این دلیل آنچه که اقدامات آنها برخلاف منافع امنیتی فرانسه اعلام شد، اخراج کرد.

همچنین اندکی پس از آن نیز، فرانسه ۶ دیپلمات روسیه را نیز افرادی نامطلوب خواند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی مسکو را هدف تحریم های اقتصادی و سیاسی قرار داده اند. اخراج دیپلمات های روسیه و یا تروریستی توصیف کردن مسکو از جمله این اقدامات است.

طی این مدت چند دور مذاکرات میان طرف های روسی و اوکراینی برگزار شده است که نتیجه ای برای پایان بخشیدن به جنگ در برنداشته است.

کارشناسان و تحلیلگران بین المللی پیش بینی می کنند که جنگ روسیه و اوکراین به مدت طولانی ادامه داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها