در همایش روز ملی روستا و عشایر؛

رئیس‌جمهور: بهره‌برداری از معادن می‌تواند روستاها را هم آباد کند

رئیس‌جمهور: بهره‌برداری از معادن می‌تواند روستاها را هم آباد کند
جمعه 15 مهر 1401 - 18:54

رئیس جمهور در همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: در بسیاری از مناطق ایران معادن زیادی وجود دارد و بهره‌برداری از معادن می‌تواند روستاها را هم آباد کند.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در همایش روز ملی روستا و عشایر که به شکرانه تحقق ۳۰۰ هزار شغل و بهره برداری از ۱۲۰۰۰ طرح زیربنایی روستایی برگزار شد، در جمع تعدادی از روستانشیان و عشایر کشور اظهار کرد: برخی می‌گویند کارهایی باید انجام بشود اما حالا حرف از اقدامات انجام‌شده‌ است.

رئیس جمهور، بهره‌برداری از ۱۲ هزار طرح مهم اقتصادی و زیرساختی در روستاها و مناطق عشایری را بخشی از اقدامات انجام شده‌ در دولت سیزدهم عنوان کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی، ساخت ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های روستایی و ۱۱۷ هزار منزل روستایی اقدامات قابل تقدیری است که انجام شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بخشی از سرمایه معادن باید صرف آبادانی شهرها و روستاهای محل بهره‌برداری شود.

وی افزود: در بسیاری از مناطق ایران معادن زیادی وجود دارد و بهره‌برداری از معادن می‌تواند روستاها را هم آباد کند بنابراین بخشی از سرمایه معدن حتما باید صرف همان محدوده و منطقه شود.

ادامه دارد ...

پربیننده ترین خبرها