سیدرضا مؤید دعوت حق را لبیک گفت

سیدرضا مؤید دعوت حق را لبیک گفت
جمعه 15 مهر 1401 - 20:50

حاج سیدرضا مؤید شاعر و پیرغلام مشهدی اهل بیت (ع) درگذشت.

العالم - ایران

حاج سیدرضا مؤید ذاکر و پیرغلام مشهدی اهل بیت (ع) در سن 80 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت شاعر اهل بیت و استاد بزرگ شعر آیینی کشور، خادم الرضا(ع)، حاج سید رضا موید تصریح کرد: ایشان از بزرگان شعر آیینی و مذهبی کشور بود که قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی داشت و علاوه بر مدح اهل‌بیت(ع)، مضامین انقلابی و حماسی دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زد. اشعار آیینی و رثایی او نیز همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت شاعر اهل بیت و استاد بزرگ شعر آیینی کشور، خادم الرضا(ع)، حاج سید رضا موید، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
ایشان از بزرگان شعر آیینی و مذهبی کشور بود که قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی داشت و علاوه بر مدح اهل‌بیت(ع)، مضامین انقلابی و حماسی دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زد. اشعار آیینی و رثایی او نیز همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) است.
اینجانب درگذشت این شاعر دلسوخته اهل بیت(ع) را به خانواده، یاران و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علوّ درجات و همجواری با اجداد طاهرینش، و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می‌کنم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سیدرضا مؤید متولد ۱۳۲۱ شهر مشهد مقدس بود. وی تحصیلات مقدماتی را در مکتب‌خانه‌ پشت سر گذاشت و بعد از آن به شغل آزاد روی آورد. او سرودن را از ۱۲ سالگی آغاز کرد. علاقه‌اش به شعر، پای او را به کتابخانۀ آستان قدس رضوی باز کرد تا ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه آثار گذشتگان بپردازد. وی طی سال‌های متمادی اشعار قابل توجهی خلق کرد که همواره مورد استفاده ستایشگران قرار گرفته است.

فیلم

«گل‌های اشک»، «جلوه‌های رسالت»، «نغمه‌های ولایت»، «سفینه‌های نور» و «چکامه عشق» بخشی از آثار متعدد این خادم اهل بیت (ع) است.

پربیننده ترین خبرها