واکنش مسکو به حمله به کریمه: رژیم کی‌یف به ماهیت تروریستی خود اذعان کرد

واکنش مسکو به حمله به کریمه: رژیم کی‌یف به ماهیت تروریستی خود اذعان کرد
شنبه 16 مهر 1401 - 13:47

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، اظهارات مقام‌های اوکراینی پس از حمله به پل کریمه، اعتراف به ماهیت تروریستی آن است.

العالم - اروپا

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به حمله به پل کریمه توسط نیروهای اوکراینی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «واکنش رژیم کی‌یف به تخریب زیرساخت‌های غیر نظامی، اعتراف به ماهیت تروریستی آن است».

اواخر مرداد ماه سال جاری بود که مشاور رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی‌یف قصد دارد پل کریمه را تخریب کند.

بامداد امروز (شنبه) منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است.

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنشی در یک پیام توییتری اعلام کرد، آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجرا است».

این مقام اوکراینی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود. هر چیزی (منطقه‌ای) که توسط روسیه اشغال شده باید اخراج شود». (جزئیات بیشتر)

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور تشکیل یک کمیته دولتی در ارتباط با وضعیت اضطراری پیش آمده برای پل کریمه را صادر کرده است.

از سوی دیگر، در حالی که مقام‌های روسیه از تحقیقات برای یافتن علت انفجار در پل کریمه خبر داده‌اند، «ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان کریمه، اوکراین را عامل انفجار در پل کریمه خواند. وی البته اعلام کرد که به پل آسیب جدی وارد نشده است و تعمیر آن فورا انجام خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها