پلیس اسپانیا باند قاچاق انسان به انگلیس را متلاشی کرد

پلیس اسپانیا باند قاچاق انسان به انگلیس را متلاشی کرد
شنبه 16 مهر 1401 - 18:31

پلیس اسپانیا اعلام کرد که اعضای یک گروه مرتبط با شبکه قاچاق انسان را دستگیر کرده که مهاجران آلبانیایی را از سال ۲۰۱۴ تاکنون با پنهان کردن در قایق و کشتی باری از اسپانیا به انگلیس انتقال می داده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ۲ تن از هفت شهروند آلبانی که میان سوم تا پنجم اکتبر (۱۱-۱۳ مهر ماه) در عملیات مشترک پلیس اسپانیا و سازمان ملی مبارزه با جرم انگلیس با این اتهام دستگیر شده و نام آنها اعلام نشده، پس از حضور روز جمعه در دادگاه باراکالدو در شمال اسپانیا، در بازداشت باقی مانده و پنج تن دیگر با سپردن ضامن آزاد شده اند.

این مهاجران که برخی خردسال بوده و به این گروه میان سه هزار یورو (۲ هزار و ۹۲۲ دلار) تا ۱۵ هزار یورو برای این سفر گرانبها به انگلیس، پرداخت می کرده اند، پیش از انتقال به بندرهای پورتسموث، سوثهمتون و لیورپول با استفاده از مسیرهای قایق رانی و کشتیرانی، نزدیک بندرهای سانتندر و بیلبائو در شمال اسپانیا، اسکان داده می شدند.

پلیس اسپانیا در باره شمار افرادی که توسط این گروه به انگلیس قاچاق شده اند، اطلاعی ندارد و تنها گفته است که روش های پنهان کردن این افراد برای امینت جسمانی مهاجران که برخی خردسال بوده اند، خطرناک بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها