تظاهرات در آلمان برای لغو تحریم ها علیه روسیه

تظاهرات در آلمان برای لغو تحریم ها علیه روسیه
يکشنبه 17 مهر 1401 - 10:47

معترضان آلمانی روبروی ساختمان رایشتاگ، به عنوان ساختمان تاریخی و دولتی برلین که مجلس سفلی پارلمان آلمان را در خود جای داده است، تجمع اعتراضی علیه سیاست های دولت آلمان در قبال روسیه برگزار کردند.

العالم - اروپا

هزاران نفر در برلین، پایتخت آلمان برای اعتراض به سیاست‌های دولت به خیابان ها آمدند و خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه شدند.

در همین ارتباط اسپوتنیک گزارش داده است که چندین هزار معترض روبروی ساختمان رایشتاگ، به عنوان ساختمان تاریخی و دولتی برلین که مجلس سفلی پارلمان آلمان را در خود جای داده است، تجمع کردند تا مخالفت خود را با سیاست‌های دولت نشان دهند و از مقامات آلمانی خواستند تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کنند.

این تظاهرات با شعار «اول کشور ما» برگزار شد و سازمان دهندگان آن، اعضای حزب راست گرا و اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان (AfD) بودند.

معترضان آلمانی همچنین دولت این کشور را مقصر قیمت های بی رویه و سیاست های نادرست دانستند و خواستار لغو تحریم های نفت و گاز روسیه شدند.

برخی معترضان در این اعتراضات پرچم‌های آلمان و روسیه را تکان می دادند و همچنین پوسترهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «من گاز و نفت روسیه می‌خواهم» و «کسانی که امروز سکوت می‌کنند فردا یخ می‌زنند». برخی دیگر نیز تابلوهایی به زبان آلمانی و روسی در دست داشتند.

پیش از این نیز در ماه سپتامبر، اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان کمپین اعتراضی خود را برای ابراز نارضایتی از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی برگزار کرده و خواستار پایان دادن به جنگ اقتصادی، لغو تحریم‌های ضد روسیه و راه‌اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 شده بود. در آن زمان اولین تظاهرات در شهرهای لایپزیگ و ماگدبورگ آلمان با حضور چندین هزار نفر برگزار شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی تحریم ها علیه روسیه را تشدید کرده اند. این تشدید تحریم ها از طرف دیگر باعث اختلال در زنجیره تامین انرژی و به تبع آن افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در سراسر اتحادیه اروپا شده و تورم را به سطوح بی سابقه ای رسانده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها