افسانه دشمن شکست ناپذیر! یک مبارز قلب ارتش اشغالگران را به لرزه در آورد

افسانه دشمن شکست ناپذیر! یک مبارز قلب ارتش اشغالگران را به لرزه در آورد
يکشنبه 17 مهر 1401 - 23:12

عملیات قهرمانانه یک جوان فلسطینی از فاصله بسیار نزدیک و تیراندازی شلیک گلوله به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن دو سرباز دیگر در ایست بازرسی شعفاط در قدس اشغالی منجر شد که حال یکی ازآنان وخیم است و دیگر  نظامیان اشغالگر صهیونیستی از ترس جان خود در برابر رشادت و شجاعت این رزمنده که خود زمان و مکان را انتخاب کرده بود پا به فرار گذاشتند.

العالم - درگوشی

مقامات اشغالگر اسرائیل که ضربه سختی خورده بودند، به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن دو سرباز دیگر در تیراندازی ایست بازرسی شعفاط در قدس اشغالی اعتراف کرده و به نیروهای خود دستور دادند برای یافتن عامل عملیات به جستجوی خود ادامه دهند و ورودی های اردوگاه شعفاط، شهرک عناتا و ضاحیه السلام در شمال شرق شهر را بسته و از ورود و خروج شهروندان و انتقال بیماران توسط هلال احمر جلوگیری کردند.

بعداً برخی رسانه های عبری اعلام کردند عدی التمیمی 22 ساله عامل عملیات ایست بازرسی شعفاط بوده که قبلاً دستگیر نشده و هیچ وابستگی سازمانی ندارد و برآوردهای سرویس های امنیتی اشغالگران احتمال می دهند که التمیمی به تنهایی و بدون ارتباط با سازمان های فلسطینی یا یک هسته سازماندهی شده اقدام کرده سپس مادر، پدر و برادر وی و فردی که او را سوار خودرویش کرده بود و سه جوان دیگر را که اشغالگران ادعا می کنند به او کمک کرده بود دستگیر شدند.

بر کسی پوشیده نیست که هر اقدامی عکس العملی و هر جنایتی مجازاتی دارد زیرا به فاصله‌ای کوتاه از حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی به قدس در جشن میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در باب العمود در شهر قدس و شهادت 4 جوان در کرانه باختری، در ایست بازرسی شعفاط یکی از ایست هایی که بیشتر از هر جایی فلسطینیان را تحقیر می کنند، بدان پاسخ داده شد.

جزئیات این عملیات قهرمانانه از طریق کلیپ منتشر شده توسط منابع عبری در معرض دید همه جهان قرار گرفت که نشان می داد این چریک فلسطینی با کمال آرامش از خودرو پایین می‌شود و سپس از فاصله‌ای بسیار نزدیک به سمت سربازان اشغالگر تیراندازی می کند و موجب وحشت سربازان مستقر در داخل ایست بازرسی می شود به گونه ای که به محض شروع تیراندازی، افراد از محل متواری شدند و این فلسطینی نیز توانست به سلامت از محل خارج شود.

این عملیات قهرمانانه اندکی پس از اعلام مقامات اشغالگر مبنی بر بسته شدن شهر قدس اشغالی و کرانه باختری اشغالی به دلیل اعیاد یهودیان انجام شد، تا به رژیم صهیونیستی این پیام را بدهد که تمامی اقدامات، استحکامات، تدارکات و آمادگی بی وقفه آنان مانع از رسیدن مقاومت به اهداف خود نمی‌شود و مقاومت می تواند نیروهای صهیونیستی را درامن ترین مکان‌ها نابود کند.

نیروهای اشغالگر بلافاصله پس از انجام عملیات کماندویی، هواپیماهای خود را به پرواز درآورده و در ورودی‌های اردوگاه شعفاط بسیج کردند و اردوگاه و روستای عناتا را کاملا محاصره کرده و مانع از ورود و خروج بدان شدند. و به بهانه یافتن عامل عملیات دست به حمله و بازداشت و آزار اهالی زدند .

شاهدان عینی تاکید کردند نیروهای اشغالگر به حمله به منازل مسکونی اردوگاه شعفاط و ضاحیه السلام ادامه می دهند اتاق ها و پشت بام ها و محلات و برخی مغازه ها را بازرسی دقیق می کنند و عمداً ساکنان را در هنگام هجوم به منازل و بدون توجه به حضور بیماران، کودکان و سالمندان می ترسانند.

گروه های مقاومت فلسطین ضمن ستودن عملیات قهرمانانه شعفاط تاکید کردند که این عملیات پاسخی به یورش اشغالگران به مسجد الاقصی و تجاوز به جنین در کرانه باختری اشغالی است؛ مردم ما در حال حرکت رو به جلو هستند و عقب نشینی نخواهند کرد. عملیات مقاومت توسط جوانان فلسطینی در همه جا اشغالگران و شهرک نشینان را تعقیب خواهد کرد.»

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی کرانه باختری نیز به نوبه خود، ضمن ستایش این عملیات قهرمانانه خاطرنشان کرد که عملیات شعفاط در زمان و مکان مناسب و برای پاسخگویی به جنایات اشغالگران انجام شد.

وی اظهار داشت که این عملیات بیانگر وضعیت واقعی مردم فلسطین است.

سخنگوی جنبش جهاد همچنین اشاره کرد که این عملیات افسانه شکست ناپذیری ارتش اسرائیل و نیروهای امنیتی اش را در هم شکست و به همگان یادآوری نمود که مقاومت قدرتمند است و همه جای سرزمین های اشغالی را فرا خواهد گرفت.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر دچار توهم است اگر لحظه‌ای فکر کند که از پاسخ خشمگینانه فلسطینیان به جنایات تروریستی سازمان‌یافته‌اش علیه بیت‌المقدس، مسجد الاقصی و اسیران در امان خواهد ماند.

این بیانیه افزود: ملت فلسطین، «مقاومت» را تنها راه بازدارنده در برابر تجاوزات و تروریسم رژیم صهیونیستی می داند.

از سوی دیگر، این عملیات قهرمانانه طوفانی از انتقادات داخلی را در رژیم صهیونیستی برانگیخت، زیرا ده ها سرباز نتوانستند با یک رزمنده فلسطینی حامل یک کلت (اسلحه کمری) مقابله کنند.

یوسی ایلی خبرنگار شبکه 13 گزارش داد: تصاویر عملیات حکایت از شکستی وحشتناک دارد.

وی با اشاره به حضور و استقرار 15 سرباز در گروه‌های بزرگ (بر خلاف دستورات و آموزش ها)، تاکید کرد: سربازان در امر جلوگیری از عملیات ناکام ماندند و در مقابله با هدف قرار گرفتن ایست بازرسی شکست خوردند.

روعی شارون، خبرنگار نظامی شبکه 11 نیز به نوبه خود گفت: هیچ یک از سربازان متوجه پیاده شدن عامل عملیات از خودرو در وسط ایست بازرسی نشدند. شش سرباز با وجود اینکه در فاصله صفر از او بودند نتوانستند او را هدف قرار دهند. او موفق به فرار شد، این وحشتناک است.

در همین حال منابعی در پلیس اشغالگر گفتند که این عملیات، میزان بی توجهی سربازان مستقر در محل را نسبت به هشدارهای از پیش اعلام شده نشان داد و فاش کرد.

تال لیف رام خبرنگار نظامی نیز اظهار داشت: این ویدئو نشان دهنده نقص جدی در روش کار ارتش است؛ چگونه یک مرد مسلح توانسته اولا به صفوف ده ها سرباز نفوذ کند و ثانیا سالم از میان آنها خارج شود.

بنابراین ما با یک عملیات جدید قهرمانانه روبرو هستیم که این بار در قدس رخ داده است که تایید کننده پیشرفت چشمگیر مقاومت و عملکرد تاکتیکی آن است.

این عملیات پاسخی به دکترین نظامی قدیمی و جدید رژیم صهیونیستی است که توسط بن گوریون ایجاد شد.

وی همواره بر تسلیم کردن و تحقیر نمودن دشمن با آتش بیشتر تا سرحد پذیرش رژیم غاصب و اشغالگر فلسطین و منطقه تاکید داشت.

این وضعیت چالش برانگیز باید به طور عمیق مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا با وجود قدرتمندی رژیم صهیونیستی، به امنیت آن آسیب رساند و بدون توجه به تمام تهدیدات قبلی، با ایجاد وضعیتی بی سابقه، ذهنیت عربی و فلسطینی را نسبت به شکست ناپذیر بودن دشمن تغییر داد.

پربیننده ترین خبرها