درگیری در شمال شرقی قدس/ تیراندازی به اتوبوس شهرک نشینان در جنین

سه شنبه 19 مهر 1401 - 10:30

رسانه های فلسطینی امروز سه شنبه از تیراندازی به سمت یک اتوبوس شهرک نشینان در منطقه "جنین" و درگیری فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در مرکز ایست و بازرسی شعفاط در شمال شرقی شهر اشغالی قدس خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، مبارزان فلسطینی صبح امروز به یک اتوبوس حامل شهرک نشینان در مسیر شهرک صهیونیست نشین "دوثان" تیراندازی کردند.

هنوز از تلفات احتمالی این عملیات مبارزان در بین شهرک نشینان گزارشی نرسیده است.

درگیری در ایست و بازرسی شعفاط

همزمان نیز شهروندان فلسطینی در نزدیک مرکز ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در وروی اردوگاه فلسطینی شعفاط در شمال شرقی شهر اشغالی قدس درگیر شدند و نظامیان صهیونیست به سمت آنها شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی عملیات موفق یک مبارز فلسطینی علیه نظامیان این رژیم در این مرکز ایست و بازرسی که به کشته شدن یکی از نظامیان صهیونیست و زخمی شدن دستکم سه نفر دیگر از آنها منجر شد، از دو روز پیش اردوگاه را در جستجوی مجری عملیات محاصره کرده است.

تحلیلگران امنیتی صهیونیست از این عملیات موفق مبارز فلسطینی به عنوان شکست و ناکامی نظامیان این رژیم یاد کرده اند.

این درحالی است که منطقه السلام در شمال شرقی شهر قدس نیز شب گذشته تا صبح امروز شاهد درگیری فلسطینی ها با نظامیان صهیونیست بود.

در همین حال، گروهی از شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز با حمایت نظامیان این رژیم به بهانه انجام آداب و رسوم دینی خود به مسجد الاقصی یورش بردند.

در مقابل، گروهها و مردم فلسطین برای مقابله با یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی فراخوان داده اند.

پربیننده ترین خبرها