فرانسه: یک شهروند فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شده است/ تحریم‌های اتحادیه اروپا در راه است

فرانسه: یک شهروند فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شده است/ تحریم‌های اتحادیه اروپا در راه است
سه شنبه 19 مهر 1401 - 11:43

به گفته وزیر امور خارجه فرانسه، اتحادیه اروپا دوشنبه هفته آینده برای تصویب بسته تحریمی جدید بر ضد ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت پنج نفر از اتباع این کشور در ایران نگهداری می‌شوند و اتحادیه اروپا با جنبه‌های فنی تحریم‌ها علیه تهران موافقت کرده است که هفته آینده اجرایی می‌شود.

کاترین کولونا امروز به رادیو فرانس اینتر گفت: «امیدوارم امروز با وزیر امور خارجه ایران صحبت کنم تا بار دیگر آزادی فوری همه هموطنانمان را که در ایران نگهداری می‌شوند، بخواهم.»
او افزود: «در حال حاضر (آنها) پنج نفر هستند.»

پاریس تا کنون تایید نکرده بود که شهروند پنجم در جریان رخدادهای اخیر ایران بازداشت شده است. ایران ماه گذشته اعلام کرد که 9 اروپایی در ناآرامی های اخیر دستگیر شده اند.

کولونا با اشاره به نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا دیروز با جنبه های فنی بسته تحریمی موافقت کرد که روز دوشنبه (هفته آینده) تأیید خواهد شد.»

روابط فرانسه و ایران در هفته‌های اخیر و با توقف تلاش‌ها برای احیای مذاکرات هسته‌ای که فرانسه یکی از طرف‌های آن است، تضعیف شده است. آنها در حال حاضر در پایتخت کشور مقابل سفیر ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها