سخنگوی قوه قضائیه گفت:

دستگاه قضایی در پرونده "مهسا امینی" دقت را فدای سرعت نکرد

دستگاه قضایی در پرونده
سه شنبه 19 مهر 1401 - 12:31

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه گزارش‌های علمی و رسمی از سوی مبادی ذیربط قانونی در رابطه با علت فوت افراد، پزشکی قانونی است، گفت: بعضی‌ دنبال تعجیل در انتشار گزارش بودند و اعتراض می‌کردند اما دستگاه قضایی دقت را فدای سرعت نکرد.

العالم - ایران

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست امروز خود با خبرنگاران درباره پرونده مهسا امینی اظهار کرد: گزارش‌های علمی و رسمی از سوی مبادی ذیربط قانونی در رابطه با علت فوت افراد، پزشکی قانونی است.

وی ادامه داد: در موضوع مهسا امینی هم گزارش پزشکی قانونی منتشر شده است؛ بعضی‌ دنبال تعجیل در انتشار گزارش بودند و اعتراض می‌کردند اما دستگاه قضایی دقت را فدای سرعت نکرد و با رعایت جامع موازین قانونی مربوطه و با تمسک به خرد جمعی و تشکیل یکی از بی‌نظیرترین و قوی‌ترین سطح کمیسیون‌های تخصصی با حضور 19 نفر از صاحبنظران رشته‌های مختلف در این حرفه و رشته‌های پزشکی که همگی دارای برد تخصصی بودند، با اختصاص وقت موسع و موشکافانه به این موضوع پرداخت.

سخنگوی قوه قضاییه درباره حوادث زاهدان خاطرنشان کرد: بخشی از ریشه‌های وقوع حوادث اخیر در زاهدان مورد شناسایی واقع شدند؛ عده‌ای از افرادی که در حوادث اخیر زاهدان نقش داشتند، شناسایی شدند و مورد پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

وی متذکر شد: تعدادی سارق مسلح هم دستگیر شدند و طبق بررسی‌های دقیق از زمان دستگیری سارقان مسلح در این حوزه قضایی، گزارش سرقت نداشته‌ایم؛ برخی از افرادی که دستگیر شده‌اند از اهالی منطقه و بلوچ نبودند اما با لباس بلوچی دستگیر شدند؛ چه کسانی دنبال برهم زدن امنیت کشور هستند؟

تسنیم

پربیننده ترین خبرها