مقام امنیتی روسیه:

عضویت اوکراین در ناتو باعث شروع جنگ جهانی سوم می شود

عضویت اوکراین در ناتو باعث شروع جنگ جهانی سوم می شود
پنج‌شنبه 21 مهر 1401 - 09:45

الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که عضویت اوکراین در ناتو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

العالم - اروپا

به نقل از تاس، «الکساندر وندیکتوف»، معاون دبیر شورای امنیت روسیه نسبت به عضویت اوکراین در پیمان ناتو هشدار داد و گفت عضویت اوکراین در ناتو می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود و خود ناتو نیز این موضوع را می داند.

به گفته این مقام امنیتی روسیه، درخواست اوکراین برای عضویت سریع در ناتو بیشتر یک حرکت تبلیغاتی است.

وندیکتوف گفت: «کی‌یف به خوبی می‌داند که چنین اقدامی به معنای تضمینی برای شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود.»

وندیکتوف در ادامه خاطرنشان کرد: «بسیاری از اعضای دولت کی‌یف با واقعیت ها ارتباط ندارند. ما همچنین می دانیم که علیرغم اظهارات مبنی بر عدم دخالت در حوادث اوکراین، اقدامات واقعی غربی ها نشان می دهد که آنها طرف مستقیم درگیری هستند.»

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه همچنین درباره الحاق اوکراین به ناتو گفت که این مسئله به طور خودکار به تشدید تنش ها منجر خواهد شد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در پایان همچنین گفت: «موضع روسیه بدون تغییر است. الحاق اوکراین به ناتو یا برخی اتحادهای دیگر که تحت نظارت ایالات متحده تشکیل شده اند برای ما غیرقابل قبول است.»

پیشتر نیز، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی اعلام کرده بود که از ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین حمایت می‌کند. با این حال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش اوکراین برای پیوستن سریع به ائتلاف نظامی ناتو حمایت نکرد.

هفته گذشته «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از الحاق بخش‌های از کشورش به روسیه خواستار آن شده بود که اوکراین به‌سرعت به ناتو بپیوندد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها