به دنبال مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست؛

4 تیپ از نیروهای ذخیره اسرائیلی در قدس اشغالی مستقر می‌شوند

4 تیپ از نیروهای ذخیره اسرائیلی در قدس اشغالی مستقر می‌شوند
پنج‌شنبه 21 مهر 1401 - 20:08

پس از مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، صهیونیستها چهار تیپ از نیروهای ذخیره خود را در قدس مستقر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه/۲۱ مهر) به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یورش بردند و تعدادی از فلسطینی‌ها را به بهانه مشارکت در اقدامات مقاومتی مردمی بازداشت کردند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب بعد از ظهر امروز گزارش داد، درگیریهای شدیدی بین جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان اسرائیلی حاضر در «حواره» واقع در جنوب نابلس در جریان است.

در واکنش به این حوادث، «عومر بارلو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور داد که برای سرکوب مردم فلسطین، چهار تیپ از نیروهای ذخیره اسرائیلی به عناصر پلیس این رژیم در قدس اشغالی بپیوندند.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست به منازل «اسعد الرفاعی» و «صبحی صبیحات» از اسرای فلسطینی در روستای «رمانه» در غرب جنین حمله کردند و رزمندگان فلسطینی نیز با صهیونیستها در این منطقه درگیر شدند.

همچنین ظهر امروز، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف قبر حضرت یوسف (ع) در نابلس رخ داد. رزمندگان فلسطینی به سمت دهها شهرک‌نشین که وارد این منطقه شده بودند، تیراندازی کردند.

گروه مقاومتی «عرین الاسود» در همین خصوص بیانیه‌ای هشدارآمیز تحت عنوان «روزی که تاریخ، آن را به یاد خواهد آورد» منتشر کرد و از فلسطینی‌ها خواست برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان، خود را به قبر حضرت یوسف برسانند.

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، ۲۳ فلسطینی در قدس و کرانه باختری بازداشت و برای بازجویی به دستگاه‌های امنیتی صهیونیستی تحویل داده شده‌اند.

به گزارش فارس، «شعفاط» و «عناتا» (هر دو در کرانه باختری) امروز (پنجشنبه) برای دومین روز به نافرمانی مدنی خود ادامه دادند؛ این اقدام در واکنش به محاصره پنج روزه‌ای است که صهیونیست‌ها در قبال شعفاط اعمال کرده‌اند.

اهالی اردوگاه شعفاط (۱۳۰ هزار نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند) اعلام کردند، برای لغو محاصره مذکور به اعتراض و تحصن مسالمت‌آمیز خود ادامه خواهند داد.

محاصره شعفاط پس از عملیات مقاومتی اخیر در ایست بازرسی این شهر صورت گرفت، عملیاتی که طی آن دو نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

یک جوان فلسطینی دیروز (چهارشنبه) در جریان درگیری‌ها در اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل در جنوب کرانه باختری، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها