واکنش ژاپن به شلیک موشکی کره شمالی

واکنش ژاپن به شلیک موشکی کره شمالی
جمعه 22 مهر 1401 - 11:51

وزرات دفاع ژاپن امروز جمعه به دنبال اقدام کره شمالی به شلیک بیست و هفتمین موشک بالستیک به پیونگ یانگ اعتراض کرد.

العالم - آسیا

«یاسوکازو همادا» (Yasukazu Hamada) وزیر دفاع ژاپن به دنبال پرتاب اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی که از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی، بیست و هفتمین موشک بالستیکی است که کره شمالی پرتاب می کند، به این اقدام اعتراض کرد.

وزیر دفاع ژاپن امروز جمعه در یک کنفرانس خبری در توکیو دراین باره گفت: کره شمالی در سال جاری به طور بی سابقه ای بارها اقدام به پرتاب موشک کرده است. این هشتمین پرتاب توسط کره شمالی تنها از اواخر ماه سپتامبر تاکنون به شمار می رود و این کشور به طور تحریک آمیز و یکجانبه اقدام به افزایش تنش‌ها کرده است. این اقدامات از جانب پیونگ یانگ تهدیدی برای صلح و امنیت ژاپن و منطقه و کاملا غیر قابل قبول است.

وزیر دفاع ژاپن افزود: اوایل امروز (جمعه به وقت محلی) کره شمالی در مجموع اقدام به شلیک ۱۷۰ گلوله توپ به سمت دریای ژاپن و دریای زرد و یک فروند موشک بالستیک میان برد کرد. این موشک مسافت ۶۵۰ کیلومتر را تا ارتفاع ۵۰ کیلومتری زمین طی کرده و در فاصله ۳۷۰ کیلومتری از سواحل ژاپن به آب افتاد، این موشک مسیر نامنظمی را تا پیش از سقوط به درون آب، طی می کرد.

براساس این گزارش، کره شمالی از ۲۵ ماه سپتامبر (برابر با سوم مهرماه ) تاکنون اقدام به آزمایش هشت موشک بالستیک کرده است. این کشور تا پیش از آن و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۲۵ موشک شلیک کرده است.

پیونگ یانگ تاکید دارد که پرتاب موشک ها در پاسخ به رد درخواست کره شمالی از سوی آمریکا و کره جنوبی در انجام رزمایش های مشترک است، رزمایش هایی که به عقیده کره شمالی، تهدیدی برای ثبات منطقه است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها