مخالفان خواستار برکناری قیس سعید رییس جمهور تونس از قدرت شدند

شنبه 23 مهر 1401 - 16:24

خبرنگار العالم گزارش داد تونس امروز (شنبه) شاهد برگزاری دو راهپیمایی اپوزیسیون، با اهداف تقریبا یکسان، بوده است که در آنها با روند اصلاحات پیشنهادی رئيس‌جمهور اعلام مخالفت و بر کناره‌گیری او از قدرت تأکید شد.

العالم- تونس

خبرنگار العالم تصریح کرد، جریان معارض نجات ملی( الخلاص) راهپیمایی‌های اعتراضی نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی در کشور را سازماندهی و رهبری می‌کند.

خبرنگار العالم تأکید کرد که جبهه نجات ملی در بیانیه‌ای که صادر کرده، از وخیم‌تر شدن بحران‌های اقتصادی و سیاسی و شکست رئیس‌جمهور قیس سعید در ایجاد راه‌حل‌هایی برای برون رفت از این بحران‌ها سخن گفته و او را مسئول اوضاع جاری کشور خوانده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که جریان معارض نجات ملی اعلام کرده که نیروهای امنیتی مانع از ورود هواداران این جریان به پایتخت برای مشارکت در این راهپیمایی شده است و این جریان، وزیر کشور را به خاطر این موضوع پاسخگو خواهد کرد.

طبق این گزارش، پیشتر جبهه نجات ملی و شماری از احزاب سیاسی از جمله حزب اسلام‌گرای النهضه و شخصیت‌های ملی تونس از هواداران خود خواسته‌ بودند به خیابان‌ها بیایند و علیه "تکروی رئیس‌جمهور و قبضه قدرت توسط او و ناتوانی دولت در حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی تظاهرات کنند."

دور تازه اعتراضات در تونس پس از مرگ مالک السلیمی جوان 17 ساله شعله ور شده است، فردی که به گفته مردم، در پی مجروح شدن به دست نیروهای امنیتی فوت کرد. مالک السلیمی حدود یک ماه در یکی از بیمارستان های پایتخت در کما بود.

تصاویر زنده منتشر شده از شبکه خبری العالم حاکی است که مخالفان و هواداران احزاب و گروه های مخالف امروز (شنبه) با در دست داشتن پرچم تونس در خیابان های پایتخت این کشور در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و سیاسی تجمع کردند.

پربیننده ترین خبرها